اعتراض مجلس به عدم اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان

اعتراض مجلس به عدم اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان

محمدحسن آصفری (نایب رئیس کمیسیون کشور و شوراها و نماینده مردم اراک) درباره افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان در سایر سطوح درآمدی به ایلنا گفت: خوب، مشکل بازنشستگان را حل کنید ضمن اینکه بدهی خود را به سازمان اجتماعی پرداخت کنید. صندوق امنیت که حدود 500000 میلیارد تن است.

وی با اشاره به افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان با حداقل دستمزد، تاکید کرد: نمی توان بخشی از قانون را اجرا کرد و بخشی از آن را کنار گذاشت، نمی توان گفت بخشی از قانون حلال است، اما قسمت دیگر حرام است! دولت باید کل مصوبه شورای عالی کار در مورد بازنشستگان را اجرا می کرد.

آصفری گفت: این شکایت را نزد آقای وزیر مطرح کرده ایم و ایشان گفته اند که با ارائه فاکتور به دنبال حل مشکل حقوق بازنشستگان هستیم.

آصفری از دیدار خود با وزیر کار خبر داد و گفت: وی در این جلسه گفت که دولت به دنبال ارائه لایحه ای برای ایجاد نظام پرداخت عادلانه برای همه صندوق های بازنشستگی در مجلس است. در واقع دولت از این طریق می خواهد رضایت بازنشستگان را از صندوق افزایش دهد و کمبود حقوق برخی از بازنشستگان را جبران کند.

وی ادامه داد: وزیر کار نیز برای حمایت از مستمری بگیران کم درآمدی که با این افزایش حقوق مشکلاتشان حل نمی شود، از شورای عالی کار و تامین اجتماعی مجوز ویژه می خواهد.

نایب رئیس کمیته امور داخلی کشور در پاسخ به این سوال که آیا ارائه لایحه انصاف در نظام پرداخت می تواند مشکل را حل کند، گفت: دولت اتخاذ شده باید به شدت اجرا شود.

نماینده مردم اراک گفت: امروز با توجه به شرایط تورمی حاکم بر جامعه حقوق بازنشستگان کفاف حمایت آنها را نمی دهد. بنابراین دولت باید از صدور تصمیم برای بازنشستگان جلوگیری کند و مصوبه شورای عالی کار را در اسرع وقت اجرایی کند. زیرا اگر این تعاریف با این قانون که به صورت نیمه وقت اجرا می شود صادر شود بازنشستگان راضی نمی شوند.

آصفری گفت: اکثر نمایندگان مجلس نسبت به عدم اجرای کامل و دقیق قانون افزایش حقوق بازنشستگان معترض هستند و گلایه دارند که چرا مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی اجرا نشده است. “

دیدگاهتان را بنویسید