در صورت عدم افزایش حقوق بازنشستگان می توانند اعتراض کنند

در صورت عدم افزایش حقوق بازنشستگان می توانند اعتراض کنند

نصرالله دریابیگی (رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران) با ارسال نامه ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی (رئیس جمهوری اسلامی ایران) در خصوص افزایش مستمری بگیران بر اساس مصوبه شورای عالی کار. و هیئت امنای سازمان اجتماعی را در زیر می خوانید:

به نام خدا

با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

با سلام و احترام در نامه های قبلی به خواهان، به عنوان نماینده قانونی مستمری بگیران، اعضای سازمان تامین اجتماعی استان مازندران و یکی از اعضای هیات مدیره شورای عالی کشور به اختصار نهایت احترام را به عمل آورده ام. تصویب مصوبه من تشکیل هیئت امنای تامین اجتماعی در هیئت دولت. اکنون خبرها حاکی از روند تصویب این مصوبه در هیئت دولت توسط جنابعالی است که ده ها میلیون چشم با حسرت منتظر تصویب آن هستند. در این صورت باید بگویید «حیف است».

آقای رئیس جمهور! در سرمایه سازمان تامین اجتماعی که متعلق به بیمه شدگان و بازنشستگان است، دیناری از دولت ها (از جمله دولت شما) به این صندوق کمک نکرده است. حتی در پرداخت قریب به پانصد هزار میلیارد بدهی به صندوق ها نیز منابع متعلق به این سازمان بوده است.

دلیل شرعی چیست که صاحب سرمایه باید تا این حد به حداقل استفاده از وجوه خود محدود شود؟ کدام کارمند و مدیر اطراف شما می تواند معیشت حداقل چهار نفر در یک خانواده بازنشسته را با حقوق ۵ میلیون تومانی اداره کند؟ تمایل دولت برای طولانی شدن اعتراضات چیست؟

آقای رئیس جمهور! اجازه ندهید اندک عشق به جا مانده از این وضعیت و امید به آینده ای روشن در اجرای سیاست های اقتصادی شما در دل این مردم خسته و خسته پاره شود و بدین ترتیب فردا خبر تاسف بار عدم تایید تصمیم هیات مدیره در مورد پرداخت مستمری تامین اجتماعی زمینه اعتراض و زبان باز و آه و ناله این پدران و مادران گرفتار در عذاب هولناک تورم و گرانی به گوش دشمنان این مرز و بوم می رسد.

اینک به عنوان برادری از برادران دینی خود به شما هشدار می دهم که به تحمل پدران و مادران بازنشسته و مستمری بگیران و بازماندگان این استان که از شرایط کنونی رنج می برند و به عنوان یک روحانی عزادار ملت به عنوان یک طلبه در دین و فقه با دخالت جدی در موضوع، عامل نهایی این وضعیت طاقت فرسا است.

و از بالا

نصرلا داریابیگی

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران

دیدگاهتان را بنویسید