اعتراض مربیان را نسبت به اجرای ارزشیابی معلمان مطرح کنید

اعتراض مربیان را نسبت به اجرای ارزشیابی معلمان مطرح کنید

رتبه بندی معلمان یکی از نکات برجسته سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و مسیری پر پیچ و خم را برای رسیدن به تصمیمات نهایی رتبه بندی معلمان طی کرده است. صرف نظر از اینکه این رتبه بندی چقدر دقیق است و گلایه هایی که از نحوه رتبه بندی آن وجود دارد، موضوع پرداخت حقوق معلمان بر اساس این رتبه نهایی و پرداخت معوقات آنها موضوعی است که این روزها شکایت معلمان را به دنبال داشته است.

معلمان گفتند: پس از گذشت دو سال از این طرح و اجرای ناقص رتبه بندی، ما معلمان ایرانی خواهان پرداخت معوقات مربوط به رتبه بندی شایستگی معلمان از شهریور 1400 هستیم و در این زمینه تاخیری وجود نداشته باشد. “

یکی از این معلمان گفت: سال هاست بحث رتبه بندی معلمان مطرح شده و هر وزیری اجرای آن را اعلام می کرد و گاهی طرحی به نام رتبه بندی اجرا می شد اما بعدا متوجه شدیم که رتبه بندی نبوده و حالا بعد از همه اتفاقات و پس از تصویب لایحه ارزشیابی معلمان توسط مجلس، امیدوار بودیم ارزشیابی واقعی انجام شود.

وی ادامه داد: پس از تصویب آیین نامه ها و بخشنامه ها و … نهایتاً درجه بندی اجرا شد; اول به همه معلمان رتبه یک دادند و گفتند فعلا به رتبه یک بچسبند. پس از صدور رتبه نهایی به همان میزان رتبه اول را نیز قطع کردند. ما واقعاً از این حادثه متأسفیم و خواهان پرداخت معوقه رتبه واقعی معلمان از شهریور 1400 هستیم.

مصطفی بابایی سارویی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش شب گذشته در خصوص آخرین پیگیری از پرداخت معوقات معلمان گفت: همکاران ما در حال تهیه سند نحوه محاسبه معوقات معلمان هستند و خدای ناکرده. فردا او را به استان ها می فرستند.

وی افزود: امیدواریم با جمع آوری آن از استان ها، مبلغ معوقه به حساب معلمان واریز شود.

بابایی در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری برای پرداخت معوقات معلمان دریافت کرده اید، گفت: بله بودجه ای تخصیص داده شده است که جزئیات آن پس از مراحل اجرایی اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید