نوید بررسی عادلانه اعتراض مربیان به ارزشیابی معلمان

نوید بررسی عادلانه اعتراض مربیان به ارزشیابی معلمان

رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته آینده کل کشور وارد فضای روز معلم می شود و در 22 اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت و شما عزیزان در روز معلم خبرهای خوبی خواهیم شنید.

وی با بیان اینکه موضوع ارزشیابی معلمان در حال پیگیری است، آن را بزرگترین و مهم ترین تحول در تاریخ این وزارتخانه دانست و گفت: روند ارزشیابی معلمان هنوز به پایان نرسیده است.

وزیر موقت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان نکات مثبت زیادی دارد و چند اشتباه نباید باعث از بین رفتن نقاط قوت آن شود، افزود: رتبه بندی معلمان کار بزرگی بود که دولت سیزدهم بار سنگین اجرای آن را بر دوش گرفت. اجرای رتبه بندی به اهداف خود نزدیک است و ما در تلاش هستیم تا اشکالات را برطرف کنیم.

صحرایی با تاکید بر اینکه همه پرونده ها طبق قانون رسیدگی می شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که همه اعتراضات معلمان کاملاً منصفانه بررسی شود تا هر معلم به رتبه حق خود برسد.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از تکمیل رتبه بندی و بررسی ایرادات، بررسی انجام می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید اصل 16 قانون اساسی بر آموزش زبان عربی به دانش آموزان و روند آموزش زبان عربی در مدارس اظهار داشت: آموزش زبان عربی در مدارس به درستی انجام می شود و در چند مرحله است. در صورت وجود مشکل در اجرا، معلمانی که این درس را تدریس می کنند باید تقویت شوند.

وی با یادآوری اینکه زبان آموزی یک استعداد است و ممکن است فرد استعداد یادگیری عربی را نداشته باشد، گفت: زبان فارسی تسبیح وحدت و انسجام ملی ماست و برای تقویت این زبان برنامه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید