اعتراض هیئت نگهبان به «برنامه تمدید مدت دریافت وام برای تملک دارایی» رفع شد


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882803

نمایندگان شورای اسلامی به منظور جلب نظر شورای نگهبان، ابهامات و نواقص طرح تمدید مهلت تملک دارایی های سرمایه ای مالی را برطرف کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه علنی روز چهارشنبه شورای اسلامی، رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح تمدید مهلت تملک دارایی های سرمایه ای و مالی در سال 1400 کل کشور در دستور کار قرار گرفت و این مصوبه با 161 نماینده مردم موافقت شد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در این باره توضیح داد: به دلیل اینکه می خواهیم سال مالی تملک و ساخت و ساز را از تیرماه به شهریور تغییر دهیم و در تبصره 1 قانون مهلت صدور صورتحساب مرداد ماه بوده است. در سال مالی لازم است مهلت فاکتور از آگوست تا اکتبر تغییر کند.

با توجه به رفع ابهام در صحن علنی، ماده واحده برای جلب نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد: مهلت مندرج در مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 1386 اول شهریور ماه 1366 با اصلاحات و الحاقات بعدی طرح های تملک دارایی سرمایه (توسعه ای) از پایان تیرماه به پایان شهریور تغییر می کند و مهلت تهیه و ارائه لایحه نهایی این قانون تا پایان شهریور ماه خواهد بود. مهرماه همان سال.

تبصره 1- وام تملک دارایی های سرمایه ای از محل قانون بودجه سال 1400 کل کشور نیز مشمول مقررات این قانون می باشد.

تبصره 2- این قانون از زمان تصویب لازم الاجرا است.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید