فرصت تمدید مدت ثبت نام در سیستم املاک و مسکن / پیشنهاد تمدید مدت به ستاد نیروهای مسلح ارائه شد

زمان: 13:05
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777778

معاون مسکن و ساختمان وزیر ساختمان از احتمال تمدید مدت ثبت نام سرپرستان خانوار در سیستم ملی املاک و مسکن براساس نظر ستاد عالی هماهنگی اقتصادی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمودزاده معاون مسکن در خصوص مهلت ثبت نام در سامانه ملی املاک و مسکن گفت: طبق برنامه قبلی مهلت ثبت نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و مسکن تعیین شده است. . در پایان ماه اکتبر «چند هفته پیش مکاتبه ای با دبیرخانه ستاد نیروهای مسلح (ستاد عالی هماهنگی اقتصادی نیروهای مسلح) برای تمدید این مدت داشتیم ؛ از آنجا که شرایط به مدت زمان بیشتری نیاز دارد ، منتظر نتیجه هستیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر کشور با تاکید بر اینکه با تمدید مهلت ثبت نام سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و مسکن برای ورود اطلاعات مربوط به هویت و مسکن ، اطلاعات مناسب در خصوص احتمال عدم مشارکت افراد هنگام وارد کردن اطلاعات خود به سیستم. بر اساس قانون (مکرر ماده 54 قانون مالیات های مستقیم) افرادی که اطلاعات خود را در سامانه ملی املاک و مسکن وارد نکنند ، واحدها یا واحدهای آنها یک واحد خالی محسوب می شود و مشمول مالیات می شوند.

محموداده ادامه داد: جای خالی به سازمان وصول مالیات ارائه می شود.

لازم به ذکر است که طبق ماده 54 مکرر ، هر بلوک آپارتمانی واقع در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت ، که طبق سیستم ملی املاک و مسکن ، با توجه به تبصره 7 ماده 169 این قانون ، بیش از 120 ساکنان یا کاربران در هر سال مالیاتی. به عنوان خانه های خالی شناخته شده و برای هر ماه بیشتر از زمان تعیین شده ، با وجود معافیت های تبصره 11 ماده 53 این قانون ، مشمول مالیات بر درآمد ماهانه بر اساس اجاره به شرح زیر است: برای افراد در سال اول معادل 6 برابر ، در سال دوم برابر 12 بار و در سال سوم خواهد بود و سپس 18 بار مشمول مالیات می شود. این مبلغ برای اشخاص حقوقی دو برابر مبلغ اعلام شده تعیین می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید