تملک اموال تلف شده و احشام مردم در مدت 10 روز / نیاز به تجهیز شهرداری های منطقه برای مقابله با حوادث

ساعت: 19:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802295

آیت الله رئیسی با اشاره به مشکلات دامدارانی که دام های خود را تلف کرده اند، افزود: برآوردهایی از میزان خسارت دام انجام شده که باید ظرف ده روز خریداری و در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، آیت الله سید ابراهیم رییسی جمعه شب در پایان سفر از پیش اعلام نشده خود برای دیدار با سیل زدگان جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، فرماندار، فرمانداران و همه با تشکر از مدیران و ارگان هایی که برای نجات دو سیل اخیر کرمان تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز مردم احساس می کنند کارمندان در کنارشان هستند ادامه داد: به کار مردم رفع انسداد ادامه دهند.

وی تصریح کرد: باید پیش بینی های لازم انجام شود تا در صورت بارندگی مجدد، مشکلی پیش نیاید. همچنین احداث سدهای پر آب برای حفظ وضعیت کشاورزی مردم در این مسیر باید هر چه سریعتر انجام شود.

رئیسی گفت: برای رفع آبگرفتگی زودتر منازل، اثاثیه و احشام افرادی که با این سیلاب مشکل دارند باید سریعاً حداکثر ظرف 10 روز تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات دامدارانی که دام های خود را تلف کرده اند، افزود: برآوردهایی از میزان خسارت دام انجام شده که باید ظرف ده روز خریداری و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم راهکارهای بلندمدت در منطقه گفت: بحث آبخیزداری یکی از کارهای بلند مدتی است که در منطقه جیرفت باید انجام شود.

دکتر رئیسی اذعان داشت: پیگیری موضوع و تفکیک اعتبار از درآمدهای استان، معادن و دولت برای قرارگاه سازندگی کار بسیار خوبی است که این کار با یک حرکت جهادی برگزار می شود.

رئیسی افزود: البته کار سیلابی یک کار طولانی مدت است اما باید پیگیری شود تا از خطرات سیل در آینده جلوگیری شود.

رئیس جمهور گفت: این سفر استانی نبود و به دلیل سیل در آن زمان بود. برای اینکه گره از کار مردم باز شود، در آینده یک سفر کشوری به کرمان خواهم داشت و از مناطقی که در آینده نمی توانم حضور داشته باشم، بازدید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز عملا در مسیر جلسه شورای تامین استان برگزار شد، ادامه داد: اما سفر بعدی که سفر استانی است به مردم استان کرمان تبریک می گویم و خسته نباشید. روحیه ای را که حاج قاسم نه تنها برای مردم استان بلکه برای کل کشور می خواست حفظ کنیم و امیدواریم بتوانیم همین مسیر را ادامه دهیم.

رئیس جمهور در پایان درباره رفع مشکلات در صورت بروز حوادث گفت: باید شرایط اطمینان بخشی را ایجاد کنیم که موضوع در دولت مطرح شود و شهرداری های این مناطق در استان تجهیز شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید