200 مدرسه در استان قزوین نیاز به تجهیز دارند/ نیاز به ساخت 36 مدرسه در شهرستان مرگان

وی افزود: استانداردسازی سیستم گرمایشی، ساخت 33 مدرسه با 173 کلاس درس، 13 پروژه ورزشی، خوابگاه دانش آموزی، کتابخانه و نمازخانه مجزا در مدارس، ساخت سرویس بهداشتی در 15 مدرسه با 39 آبنما از جمله پروژه های عمرانی در دست اقدام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین بیان کرد: پروژه های عمرانی به تفکیک شهرستان شامل 15 پروژه در قزوین، 11 پروژه در تاکستان، 9 پروژه در بوئین زهرا، 5 پروژه در شهر اوج، 3 پروژه در شهر آبیک و 3 پروژه است. 3 پروژه در این البرز.

وی بیان کرد: تعداد مدارس مورد نیاز استان زیاد است به ویژه اینکه برخی از آنها به سن فرسودگی می رسند. به همین دلیل حفظ و نگهداری مدارس در اولویت قرار دارد و افزایش مدت استفاده از این مراکز در دستور کار قرار گرفته است.

160 مکتب در این ولسوالی باید تخریب و بازسازی شوند

سعادت فر گفت: در حال حاضر نزدیک به 200 مدرسه در استان نیازمند تجهیز و حدود 160 مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی و حدود 36 مدرسه نیز در شهرک های اقماری مانند مرگان نیاز به ساخت دارند.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های اطلاعاتی لازم در حال حاضر در تمامی مدارس نوساز و در حال ساخت در حال اجراست. اما با توجه به گرانی تجهیزات، متعهد شده ایم که حداقل 2 کلاس درس را در مدارس نوسازی کنیم.

این مسئول بیان کرد: مدیران مدارس باید در فضایی فعالیت کنند که دغدغه ای جز روند آموزشی نداشته باشند و این در حالی است که متاسفانه به دلیل محدودیت بودجه با مشکل کمبود تجهیزات و فضای آموزشی مواجه هستیم.

سعادت فر تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان قزوین تصمیمات خوبی برای توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی در استان گرفته شد و اعتبارات مناسبی برای اجرای آن تخصیص یافت اما در راستای رفع نیازهای حوزه آموزش و پرورش مسئولان استانی باید توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات این اداره کل برای نوسازی مدارس داشته باشند.

حضور 500 موسسه خیریه برای ساخت مدرسه در استان قزوین

وی با اشاره به مشارکت خیرین استان قزوین در امر مدرسه سازی گفت: تعهد خیرین برای ساخت مدرسه در استان در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان بوده که حدود 95 درصد آن محقق شده است.

سعادت فر تصریح کرد: قطعا با مشارکت و همکاری مدیران شهرهای صنعتی و استفاده از ظرفیت کارخانه ها و شرکت ها در امر مدرسه سازی شاهد اقدامات موثری در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری 500 موسسه خیریه برای ساخت مدرسه در استان قزوین گفت: خوشبختانه هر ساله با افزایش تعهد خیرین مواجه هستیم به طوری که مشارکت آنها در ساخت مدرسه بین 30 تا 100 درصد است.

اعطای بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی سیستم گرمایشی

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین افزود: نزدیک به 70 درصد مدارس استان قزوین با مشارکت خیرین ساخته شد و به طور میانگین حدود 30 درصد از هزینه های مدرسه سازی توسط خیرین تامین شد.

وی از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی گرمایش مدارس در استان خبر داد و گفت: تا مهرماه امسال 121 مدرسه در استان استانداردسازی می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده 805 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می شوند. امسال.

سعادت فر با اشاره به اجرای کمپین ملی «سن حرم مدرسه من» گفت: کمپین های مختلفی در قالب طرح خشت به خشت به منظور جلب مشارکت مردمی برای ساخت مدارس در سطح ملی اجرا می شود تا همگان می توانند با توجه به توان مالی خود در این کار خداپسندانه شرکت کنند.

وی در پایان گفت: کمپین مدرسه سن حرم من برای تکمیل ساخت مدارس استثنایی در حال اجراست که امیدواریم با مشارکت شهروندان قزوینی در این کمپین بتوانیم یک نیمه تمام را به اتمام برسانیم. آموزشگاه اوتیسم در قزوین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید