اعترافات وحید شمسی به خودش

اعترافات وحید شمسی به خودش

وحید شمسایی جایگزین ناظم الشریعه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال شد. دقایقی پس از این اتفاق فرصتی دست داد تا با او صحبت کنیم.

تبریک آقای شمسایی، حضور شما در تیم ملی پس از گمانه زنی های فراوان قطعی شد!

متشکرم. در جلسات مختلف با عزیزی هادم رئیس فدراسیون فوتبال، سراجی رئیس سابق کمیته فوتسال، اصولی رئیس جدید کمیته فوتسال و کامرانی فر دبیرکل فدراسیون صحبت کردم. پروژه جدیدی را شروع کرده ایم که امیدوارم موفق باشد. پس از ۷ سال عملکرد درخشان ناظم الشریعه در تیم ملی، امروز به عنوان سرمربی معرفی شدم. اولین تماسم را با ناظم الشریعه برقرار کردم و از او مرخصی خواستم.

برنامه ات برای تیم ملی چیست؟

در جلسه ای که با عزیزی هادم داشتم گفتم باید برنامه محور باشیم. یکی از دغدغه های ما آینده و حمایت است. تیم های اصلی باید تقویت شوند. آنهایی که در تیم های اصلی خوب و موثر هستند باید بیایند و در همه رده های سنی این تیم ها را تشکیل دهند.

میانگین سنی بالای تیم ملی در جام جهانی مورد انتقاد قرار گرفت!

به نظر من این انتقاد درست است. مسلم اولاد گوباد و سعید عباسی نیز که در این رقابت ها درخشیدند و بازیکنان جوانی بودند به ترتیب 26 و 29 ساله هستند.

با این جمله که میانگین سنی لیگ بالاست موافقید؟

آره. در لیگ میانگین سنی بازیکنان بالاست و باید به رده های اصلی بیشتر توجه شود. استعدادهای زیادی در این فوتسال وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. ما باید تغییر نسل ها را آغاز کنیم و نگران پیروزی ها و باخت ها نباشیم. به نظر من برای پوست اندازی و تغییر نسل تیم ملی باید قهرمانی در آسیا و موفقیت در جام جهانی بعدی را فدا کنیم. کاری که بسیاری از تیم های بزرگ در سراسر جهان انجام داده اند. اسپانیا دو فصل است که در جام جهانی به دلیل پوسته پوسته شدن بازی نکرده است و در آخرین بازی این تیم مقابل پرتغال شش یا هفت بازیکن جدید را در زمین دیدم.

یکی از مشکلات شما تعدد پیشنهادات به فدراسیون فوتبال است. آیا شما تایید می کنید

معتقدم در مسیری که می رویم باید همیشه به اصول خاصی پایبند باشیم. اگر می خواهیم جلو برویم، فدراسیون باید در این زمینه با ما همسو باشد و با ما بیرون بیاید. البته یک جاهایی باید سرمان را خم کنیم و با افتخار کار کنیم، اما ارزش هم داریم. تیم ملی در گذشته شخصیت داشت اما نه به اندازه افتخاراتش. می خواهیم به تیم ملی شخصیتی در خور آن بدهیم. من علامه دهر نیستم و همانطور که خیلی از بزرگان در ابتدای بازی به من توصیه کردند، حالا از بزرگان فوتسال مانند حسین شمس، امیر شمسی، ناصر صالح، علی رعدی، سیدمهدی ابهتی و … می خواهم کمکم کنند. من برای هر گونه استفاده رسانه ای آماده هستم و با تمام وجود گوش می دهم.

سوال دیگر این است که ضمانت شکست احتمالی در مواجهه با جوانی را خواستید؟

در مذاکراتی که با عزیزی هادم داشتم به این نتیجه رسیدم که باید یک جایی چیزهایی را از دست بدهیم تا به چیزهایی برسیم. چه آفتابی باشد چه نباشد، باید این مسیر را طی کنیم. من خودم در زمان عیسی و هوراندیرو آنها را گرفتم اما باید اعتراف کرد که بعد از آنها شاهد تغییر نسل در فوتسال بودیم. من جاه طلب هستم و از هیچکس نمی ترسم، اما باید ببازیم تا این اتفاق بیفتد. می خواهم این راه را بدون کینه و لجبازی طی کنم.

ممکن است در گذشته با بازیکنی اختلاف داشته باشید. الان روی کار شما تاثیری ندارد؟

اصلا. این حرف ها را اصلا نباید زد. همه کسانی که در این راه به ما کمک کنند به ما ملحق می شوند و با هیچکس مشکلی نخواهیم داشت اما از همه مربیان قدیمی و جدید می خواهم کمکم کنند.

دستیاران چطور هستند؟

برای اضافه شدن یک دستیار اسپانیایی به تیم ملی با فدراسیون صحبت کردم. شهاب سفالمان که پتانسیل بالایی در فوتسال دارد یکی از دستیاران من خواهد بود و مصطفی نظری هم در ستاد است. زمان زیادی نداریم و باید زودتر اردوها را برپا کنیم. افراد جدید دعوت می شوند و هماهنگی بین آنها زمان می برد و من به عزیزی هادم و کامرانی فر گفتم که باید اردوهای زیادی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید