اعترافات مرکل نقاب دوستانه غرب را درید


ساعت: 17:22
تاریخ انتشار: 1301/09/22
کد خبر: 1917680

گلوبال تایمز چین گزارش داد که اعتراف صدراعظم سابق آلمان مبنی بر اینکه «کشورهای غربی از ابتدا هیچ برنامه ای برای اجرای توافقات مینسک نداشتند» نشان داد که غرب هرگز روسیه را شریک مذاکره نمی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی Die Zeit اعتراف کرد: از اجرای توافقات مینسک تا حمله مستمر روسیه به اوکراین، غرب در تلاش است تا درازمدت خود را حفظ کند. اقدامات. تلاش برای نابودی کشوری که “رقیب قصد نابودی آن را دارد.”

وی افزود: این توافقات تنها یک راه حل موقت برای خرید زمان برای اوکراین و غرب است و کشورهای غربی هرگز تلاش واقعی برای حل اختلافات با روسیه بر سر بحران اوکراین انجام نداده اند.

روزنامه گلوبال تایمز در این باره نوشت: آنچه صدراعظم سابق آلمان گفت، آخرین «نقاب دوستانه» را که برخی کشورهای غربی به روسیه زدند پاره کرد. برای برخی از کشورهای غربی، روسیه صرفا یک «بیگانه» دیپلماتیک و سیاسی است.

بر اساس این مصاحبه، مرکل اذعان کرد که نتیجه توافق‌های مینسک تلاشی برای دادن فرصتی به اوکراین برای «قوی‌تر شدن» بود. او ادعا می کند که برای همه روشن است که این مشکل هنوز حل نشده است، اما این به اوکراین زمان ارزشمندی داده است.

مرکل صدراعظم آلمان بود که در سال 2014 “کودتا” در اوکراین رخ داد و با مشارکت او توافقات مینسک برای حل مناقشه در دونباس منعقد شد. در 22 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که پس از به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک، توافق مینسک دیگر وجود ندارد، اما این تقصیر روسیه نیست. به گفته وی، این توافقنامه ها مدت ها قبل از به رسمیت شناختن جمهوری های دونباس توسط رژیم فعلی کی یف انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید