رئیس جمهور آلمان استعفای مرکل را پذیرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان روز سه شنبه استعفای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و اعضای کابینه اش را رسما پذیرفت.

مرکل و کابینه او نیز تا زمان تشکیل دولت جدید به عنوان نخست وزیر به کار خود ادامه خواهند داد.

از آنجایی که هیچ برنده مشخصی در انتخابات پارلمانی آلمان برای تعیین جانشین آنگلا مرکل وجود ندارد، طرف اروپایی با هفته ها و شاید ماه ها عدم اطمینان در تشکیل یک ائتلاف سه جانبه مواجه است.

نتایج موقتی که در وب سایت کمیسیون انتخابات آلمان منتشر شده است، نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات (SPD) به رهبری اولاف شولتز با کسب 25.7 درصد بیشترین آرا را از آن خود کرده است. به این ترتیب این حزب توانست بیش از پنج درصد رای خود را نسبت به انتخابات قبلی افزایش دهد.

بلوک راست میانه حزب اتحادیه (اتحادیه دمکراتیک مسیحی / اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU-CSU)) که توسط صدراعظم مستعفی آلمان حمایت می شود، 24.1 درصد آرا را به دست آورد که بدترین نتیجه در هفت دهه اخیر است. در نتیجه این حزب بیش از هشت درصد از آرای خود را در مقایسه با انتخابات پارلمانی قبلی آلمان از دست داد.

حزب سبزها (سبزهای ملی) با کسب 14.8 درصد آرا در انتخابات سراسری پیروز شد تا یکی از بارهای کابینه ائتلافی بعدی شود.

حزب دموکرات آزاد (FDP) نیز 11.5 درصد از آرا را به دست آورد که حدود 1 درصد بیشتر از انتخابات 2017 بود. حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) با کسب 10.3 درصد آرا، بیش از 2 درصد را بر اساس آرا در مقایسه با از دست داد. به انتخابات قبلی، و یک کرسی در پارلمان به دست آورد.

حزب چپ آلمان (چپ) در یک شکست سنگین در مقایسه با انتخابات 2017 حدود 4 درصد از آرای خود را از دست داد و تنها با کسب 4.9 درصد آرا در شرایط دشواری قرار گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید