آیا آنگلا مرکل تنها چهره جهانی است که می تواند پوتین را برای پایان دادن به تجاوز متقاعد کند؟

آیا آنگلا مرکل تنها چهره جهانی است که می تواند پوتین را برای پایان دادن به تجاوز متقاعد کند؟

روز جدید: در حالی که جهان تلاش می کند تهاجم روسیه به اوکراین را متوقف کند، تنها آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان می تواند پوتین را متقاعد کند که به قتل عام پایان دهد. کاری که مرکل در سال 2014 انجام داد

در حالی که جهان تلاش می کند تهاجم روسیه به اوکراین را متوقف کند، تنها یک شخصیت وجود دارد که می تواند با پوتین صحبت کند. مردی که در 16 سال صدراعظم خود توانست پوتین را آرام نگه دارد و در سال 2014 مانع از تهاجم همه جانبه پوتین به اوکراین شد. این مرد کسی نیست جز آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان.

رابطه پیچیده بین پوتین و مرکل با فروریختن دیوار برلین در 9 نوامبر 1989 آغاز شد. در این سال، با آزادی آلمان شرقی، مرکل لباس سفید تحقیقاتی خود را رها کرد و به حزب دموکرات مسیحی پیوست. تصمیمی که او را به اولین صدراعظم زن در تاریخ آلمان تبدیل کرد. از سوی دیگر، برای پوتین، سال 1989، سال بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم (به گفته پوتین) و سالی بود که او به عنوان افسر KGB در آلمان شرقی به کار خود پایان داد.

مرکل و پوتین به خوبی یکدیگر را درک می کنند و با ادبیات شفاهی یکدیگر آشنا هستند. پوتین که متوجه ترسش از سگ ها شده بود، پس از اینکه مرکل صدراعظم آلمان شد، سگ سیاه بزرگ خود را در اتاق گفتگو رها کرد. اما مرکل تکان نخورد و بعدا گفت پوتین دارد شما را امتحان می کند و نباید در مقابل او ضعیف باشید وگرنه در مذاکرات شکست می خورید. تاکتیک مرکل علیه پوتین این بود که به او اجازه دهد ساعت های طولانی غمگین شود و مرکل با خونسردی به تمام شکایات و انتقادات پوتین گوش داد، سپس در گام بعدی سعی کرد اهداف بلندپروازانه و پرهزینه پوتین را به اهداف کوچکتر و کم خطرتر تبدیل کند. در واقع، برای مرکل، “درگیری منجمد” همیشه بهتر از درگیری تمام عیار بوده است. به عنوان مثال، مرکل در سال 2014 موفق شد پوتین را متقاعد کند که در ازای الحاق کریمه و اشغال بخش‌هایی از شرق اوکراین، تجاوزات را متوقف کند. مرکل درباره خودش گفت: «من مثل یک طناب باز متمرکز هستم و فقط به مرحله بعدی فکر می کنم.

مرکل همچنین هرگز پوتین را تحقیر نکرده یا مکالمات شخصی بین آنها را فاش نکرده است. او همچنین همیشه برای فرهنگ روسیه احترام زیادی قائل بوده است. بنابراین پوتین نیز تا حدودی به او اعتماد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید