اعتراف به قتل تاجر ایرانی 10 سال بعد

اعتراف به قتل تاجر ایرانی پس از 10 سال

روز جدید قاتل تاجر ایرانی در گرجستان که در مدت 10 سال حبس خود منکر قتل شده بود، سرانجام پس از استرداد به ایران به جرم خود اعتراف کرد.

در 14 مارس 1990 ، جسد مرد جوانی که مقام ایرانی در گرجستان بود ، در دفتر وی پیدا شد. این مرد جوان چندین ضربه چاقو خورد و پس از جنایت کارآگاهان پلیس گرجستان وارد عمل شدند.

تحقیقات نشان داد که مردی 44 ساله در دفتر خود در تفلیس با ضربات چاقو به قتل رسیده است و با توجه به فقدان شواهد دال بر تجاوز جنسی، ممکن است عامل جنایت از مقتول مطلع بوده باشد.

تحقیقات پلیس گرجستان موفق به شناسایی متهم نشد، اما اعضای خانواده مقتول مدعی شدند قاتل را می شناسند و او را برای قتل پسرشان در گرجستان محاکمه کردند.

جوانی به نام هرمز پس از شکایت والدینش دستگیر شد اما او قتل را رد کرد و گفت از جنایت اطلاع ندارد.

ده سال پس از قتل یک ایرانی در تفلیس ، هرمز که در آن مدت در زندان بود ، پس از استرداد به ایران ، پس از حکم دادگاه برای بازداشت توسط کارآگاهان پلیس بین المللی دستگیر و به ایران تحویل داده شد.

مرد 43 ساله ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما به تحقیقات خود ادامه داد و با توجه به مدارکی که کارآگاهان پلیس در اختیار وی قرار دادند به جرم خود اعتراف کرد و گفت: من در ترکیه زندگی می کردم اما در سال 90 برای یافتن کار آنجا را ترک کردم. و من رفتم و گرجستان شدم. حدود سه هفته در تفلیس بودم که با قربانی آشنا شدم. او یکی از افراد و تجار معروف بود که من چندین بار در دفتر او به کار رفتم.

وی ادامه داد: “من روز حادثه به دفتر او رفتم و مشغول صحبت بودیم که ناگهان با هم مشاجره کردیم و او شروع به توهین به من کرد.” من هیچ حرفی نزدم و عصبانی و ناراحت دفتر او را ترک کردم. داشتم در خیابان راه می رفتم که دیدم فروشنده ای چاقو و خنجر می فروخت. خنجری خریدم و به دفتر او برگشتم. چند ضربه به گردن و سینه اش زدم و بلافاصله رفتم. من با شکایت پدر و مادرم دستگیر شدم اما قتل را انکار کردم. اما پس از 10 سال اقامت در گرجستان بر اساس توافقات صورت گرفته بین مقامات ایران و گرجستان برای استرداد متهم، زندانی و به ایران بازگشتم.

دیدگاهتان را بنویسید