جنگ و ناآرامی در افغانستان کودکان کار و متکدیان را در البرز افزایش داد/ تجمع یک ماهه 303 تاجر و متکدی افغان

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780645

اسداله حیدری گفت: در جنگ و ناآرامی های افغانستان، امکان عبور از مرز و اخراج اتباع کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر عامل بهزیستی البرز در گفت و گو با تیتریک با اشاره به اینکه کودکان کار و متکدیان دو موضوع مجزا هستند، گفت: گاهی این دو موضوع با هم تداخل دارند و نبود اشتغال افراد را به تکدی گری ترغیب می کند.

اسداله حیدری تکدی گری را ناشی از شرایط بد اقتصادی و اجتماعی جامعه می داند و می افزاید: در جوامع توسعه یافته مشکل کودکان کار وجود دارد و افزایش آنها در برخی از ماه های سال تصویب می شود.

وی گفت: شرایط کنونی افغانستان چالش تکدی گری در کشور ما را تشدید کرده و ورود افراد دارای کارت اقامت و یا به صورت غیررسمی این مشکل را تشدید کرده است، در حال حاضر تردد آنها از مرز مطابق با کنوانسیون های بین المللی انجام نمی شود.

حیدری افزود: در جنگ و ناآرامی های افغانستان، امکان عبور از مرز و اخراج شهروندان کم است. البته در استان البرز جلسات ستاد سازمانی کودکان کار و متکدیان برگزار می شود که با افزایش این آسیب ها هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

وی گفت: بهزیستی متولی اصلی جمع آوری متکدیان نیست و بر عهده شهرداری خواهد بود، در شهرهای بالای 500 هزار نفر مدیریت باید توسط این مجموعه انجام شود. البته ظرف یک ماه 15 نفر از جامعه هدف بهزیستی بررسی شدند.

حیدری افزود: ظرف یک ماه 98 نفر اقدام به تکدی گری کردند و 205 نفر دستفروشی کردند که در مجموع … در دستورالعمل ستاد سازمانی این افراد به 3 گروه تقسیم شده اند و بالای 70 درصد کودکان کار را شهروندان تشکیل می دهند. “

وی گفت: در خصوص اتباع خارجی دارای مدرک اقامتی معتبر تعهد، ضمانت و تردد از مرز وجود دارد. برای اولین بار مرز.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید