آیا از آسیب های اجتماعی تهران در امان می ماند؟ / وعده استاندار تهران برای ساماندهی کودکان تحت تکفل، متکدیان و کار در پایتخت

ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782671

استانداری تهران در صدد ساماندهی متکدیان، معتادان و کودکان تهرانی طی شش ماه آینده است و برای تحقق این امر خواستار همکاری همه دستگاه ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، تهران به عنوان پایتخت کشورمان با آسیب های اجتماعی زیادی مواجه است. اگر مسیر شما به سمت میدان راه آهن تهران یا منطقه شوسه باشد، وجود معتادان متجاهر و داروهای خواب آور حافظه شما را تحریک می کند و این مشکلی است که تهران نه تنها در سال های اخیر بلکه در دهه های اخیر و با افزایش جمعیت تهران با آن مواجه بوده است. ما مشکلات مشابهی را در پایتخت تشدید کرده ایم. علاوه بر این، در نزدیکی ایستگاه های اتوبوس شاهد چنین صحنه هایی هستیم. علاوه بر این، مشکل دیگری مانند حضور کودکان کار در خیابان ها و به ویژه در چهارراه تهران و همچنین افراد تحت تکفل در سطح شهر به یکی از دغدغه های شهروندان تهرانی و مدیریت و ساماندهی این وضعیت توسط مسئولان تبدیل شده است. و مدیران شهری پرسیدند، اما عملا اتفاق خاصی نیفتاد.

محسن منصوری استاندار تهران در اولین ماه های انتصاب خود آسیب های اجتماعی را در برنامه های خود قرار داد و معتقد است برای رفع مشکلات آسیب های اجتماعی با حضور همه دستگاه های دولتی اخیرا جلسه ای با عنوان اردوی اجتماعی برگزار شد. خدماتی که نشان از عزم، همکاری و همدلی تمامی دستگاه های ذیربط در این زمینه برای حل معضلات اجتماعی شهر تهران دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز جلسات مشترکی با شهردار تهران و حضور مسئولان مسئول داشته ام، ابراز امیدواری کرد که در مدت زمان کوتاهی با عزم راسخ و ظرفیت موجود ظرف مدت شش ماه در اولین گام، چهره شهر تهران را تغییر دهیم.

استاندار تهران در این باره می گوید: طی این شش ماه با اولویت شهر تهران برخی از معضلات از جمله معتادان متجاهر و کودکان خیابانی از چهره شهر زدوده می شود. البته مجموعه حداقل کار انجام شده خواهد بود. در برنامه شش ماهه بر توانبخشی این افراد و اشتغال آنها تمرکز خواهیم کرد تا به چرخه آسیب های اجتماعی برنگردند.

وی معتقد است که باید عزم جدی و تداوم در اجرای این طرح ها مورد توجه قرار گیرد و یکی از ضعف های گذشته عدم هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و شهرداری تهران است که امروز بر خلاف گذشته در نهایت توافقی با شهرداری تهران. امیدواریم با همت استانداری تهران، مسئولان شهرداری و مدیران شهری شاهد حل معضلات اجتماعی در کلان شهری مانند تهران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید