متکدیان از وضعیت آشفته کارگران سوء استفاده می کنند! / کارگران منتظر عمل مسئولان به وعده های خود هستند

ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800625

ابهام در بین کارگران ساختمانی همچنان ادامه دارد.

کارگران ساختمانی کرمانشاه از حتی امکانات اولیه مانند محل انتظار برای کار محروم هستند و برخی متکدیان از این وضعیت سوء استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، هر روز که از بلوار تگبستان و پل ولایت می گذرم، پیرمردان، جوانان و میانسالان زیادی را می بینم که کیف و گونی در دست دارند با لباس های آماده منتظر و منتظر هستند.

آنها علاقه ای به هوای سرد یا گرم ندارند. باران یا برف، ابری یا آفتابی؛ آنها باید کار کنند و پول را به خانه ببرند. استراحت، تفریح، سرگرمی و مسافرت برای این کارگران کارساز خواهد بود. این داستان زندگی کارگران عادی است.

53fc708d ff47 4758 9264 389ee931b11e خبر خاکستری

ساماندهی کارگران ساختمانی کرمانشاه چند سالی است که پیگیری می شود، اما تاکنون نتیجه ای نگرفته و حتی از امکانات اولیه مانند محل انتظار بی بهره اند.

این اختلال بسیار دردناک است / زندگی دشوار است

یکی از کارگران ساحل گفت: این اختلال بسیار دردناک است. از روزی که یادم می آید کار می کنم. از کارگران ساختمانی گرفته تا کشاورزی و برداشت در مزارع مردم.

او گفت: «من هر روز صبح ساعت 7 به اینجا می آیم. من حدود 60 سال سن دارم و 4 فرزند دارم. من هنوز مستاجر هستم و گذران زندگی برایم سخت است.

یکی دیگر از کارگران میانسال گفت: خدایا من هر روز صبح ساعت 7 اینجا هستم، بعضی روزها تا ساعت 12 صبر می کنم اما خبری از کار نیست.

او گفت: سه سال پیش به دلیل بیکاری و نداشتن موقعیت اجتماعی از من طلاق گرفت. با این نان بخور و نمیری، ما فقط خوشحالیم!

af1a0f60 128a 4555 83ed c245a440add4 خبر خاکستری

یکی دیگر از کارگران گفت: ساعت ها در طول روز منتظریم که یکی از ما برای حمل و نقل، نظافت و کار استفاده کند.

وی گفت: اگر در کارگاه یا کارخانه کار می کردیم، بیمه می شدیم، الان اینجا نبودیم. من چهار دختر دارم، آنها را با بدبختی بزرگ کردم، دو تا از دخترانم دانشگاه رفتند و فوق لیسانس گرفتند، اما متاسفانه در خانه بیکار هستند. اگر سر کار می رفتند من در این شرایط نبودم و کمکم می کردند.

این کارگر گفت: دولت باید به فکر جوانان بیکار باشد چرا که همه مشکلات و گرفتاری های مردم از بیکاری و فقر است.

ساماندهی کارگران پس از عملی نشدن همه وعده ها و وعده ها / کارگران ساختمانی باید مطالبات خود را مطرح کنند

امیر حیدر در گفت و گو با مرصادنیوز درباره ساماندهی کارگران ساختمانی گفت: متاسفانه تعداد زیادی کارگر ساختمانی داریم که معمولا صبح ها در جهات مختلف مانند ساحل، میدان وزیری و… تجمع می کنند.

سرپرست امور شهری شهرداری کرمانشاه افزود: برای ساماندهی این تعداد کارگر طرحی را در نظر گرفته ایم که طی آن کارگران در محلی که برای آنها در پارکینگ شهربازی سابق در نظر گرفته ایم مستقر شوند. برای دریافت درخواست کار .

06ac276f e33d 412f 9702 b40c343f43a1 خبر خاکستری

وی خاطرنشان کرد: البته این مکان مورد نظر ما باید به عنوان مکانی برای فروش مصالح ساختمانی استفاده می شد، اما متأسفانه بعد از همه وعده هایی که بخش خصوصی داده بودند، این امر محقق نشد.

به گفته حیدر، کارگران ساختمانی باید پیگیر این موضوع باشند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب مطالبه گری کنند.

وی با بیان اینکه شهردار باید وارد کار شود، افزود: باید چهره زشتی را که سازندگان با ایستادن در حاشیه جاده ایجاد کرده اند سامان دهیم.

کارگران متکدی که از این شرایط استفاده می کنند

حیدریان خاطرنشان کرد: البته افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی در پیاده روها می ایستند ساعات مشخصی کارگر هستند که بعد از آن متکدیان می توانند از این موقعیت سوء استفاده کنند و به عنوان کارگر ساختمانی که تاکنون درآمدی نداشته است، تکدی گری کنند.

وی گفت: بسیاری از کارگران ساختمانی ساعت ها در کنار خیابان می ایستند و اگر کاری پیدا نکردند محل را ترک کرده و به خانه هایشان می روند.

f28bda56 8531 473b 8693 3bc1f3418075 خبر خاکستری

به گزارش مرصاد، رکود اقتصادی و به ویژه شیوع بیماری عروق کرونر باعث بدتر شدن شرایط کاری این کارگران شده است و گاه چند روز متوالی نمی توانند کار پیدا کنند و دست خالی به خانه باز می گردند.

کارگران ساختمانی کرمانشاه بیشتر در مناطقی مانند چهارراه وکیل آقا، لب آب (پل ولایت)، خیابان سرچشمه، میدان وزیری و … مستقر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید