اوضاع آشفته صهیونیست ها به آنها اجازه نمی دهد از حضور بایدن در منطقه سوء استفاده کنند


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882791

قونادباشی گفت: رژیم صهیونیستی نیز به دنبال این است که این سفر را بهانه ای برای اهداف خود قرار دهد چرا که صهیونیست ها در حال حاضر نگران توقف روند عادی سازی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدجعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی گفت: جو بایدن در حالی به منطقه غرب آسیا سفر می کند که دولت وی در شرایط سختی قرار دارد. به وضعیت داخلی و ضعف شدید در سیاست خارجی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی افزود: از این رو اکنون که نمی تواند در صحنه داخلی آمریکا اقدام موثری انجام دهد، تلاشش این است که در صحنه حضور داشته باشد و سیاست خارجی موفقی را برای پیروزی در انتخابات پیش رو و میان دوره ای – که در آن حضور دارد – نشان دهد. چند ماه دیگر برگزار می شود برگزار می شود – ارائه می شود

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از دیدگاه شهروندان آمریکایی سیاست خارجی آمریکا زمانی موفق خواهد بود که بتوانند با فروش سلاح به سلاطین نفت منطقه از جیب خود دلار بیرون بیاورند. بنابراین هدف مهم بایدن فروش سلاح به کشورهای منطقه مانند ترامپ است.

کندباشی تاکید کرد: بنابراین هدف اصلی بایدن از سفر به منطقه، هدف آمریکاست نه هدف منطقه ای. زیرا او برای اطمینان از روند انتقال نفت به آمریکا و حتی پیگیری افزایش میزان نفت انتقالی به آمریکا به عربستان سفر کرد.

وی افزود: به ویژه به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، غرب و آمریکا با بحران سوخت مواجه هستند و قیمت بنزین در آمریکا بسیار بالا رفته است و بایدن و دموکرات ها نگران هستند که قیمت بنزین سوخت در ایالات متحده حتی بیشتر افزایش می یابد و باعث می شود که آنها رای نیاورند، بنابراین او برای اطمینان از پیروزی در انتخابات به منطقه می آید.

این کارشناس روابط بین الملل تصریح کرد: اما رژیم صهیونیستی نیز به دنبال این است که این سفر را بهانه ای برای اهداف خود قرار دهد چرا که صهیونیست ها در حال حاضر نگران توقف روند عادی سازی هستند.

گنادباشی ادامه داد: در واقع از اواخر دولت ترامپ روند عادی سازی روابط بین کشورها و اسرائیل متوقف شد و این امر باعث شد تا اسرائیلی ها به دلیل حضور بایدن تبلیغاتی را برای تثبیت و عادی سازی با رژیم آغاز کنند. در منطقه

وی گفت: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در شرایط سختی به سر می برد، بنابراین پس از پایان دولت ترامپ، هیچ کشوری روابط خود را با این رژیم عادی نکرده است و حتی سودانی که زمانی عادی شده بود، در وضعیت انقلابی است و مردم می خواهند. رژیم هایی هستند که سعی در عادی سازی آن کرده اند.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: موضوع دیگری که صهیونیست ها را نگران می کند این است که پارلمان عراق نیز مصوبه ای را تصویب کرده است که هرگونه معامله با رژیم صهیونیستی را ممنوع کرده است.

گنادباشی بیان کرد: بنابراین روند برقراری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه تنها متوقف شد، بلکه حتی معکوس شد و همین امر باعث شد اسرائیلی ها به دنبال استفاده از فضای ایجاد شده با حضور بایدن در منطقه باشند.

وی بیان کرد: البته به دلیل اوضاع نابسامانی که صهیونیست ها دارند، فرصت استفاده و بهره برداری از این فضا را ندارند زیرا در داخل با مشکلات جدی مواجه هستند و جریان مقاومت امروز در منطقه بسیار قوی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید