اجازه زمین خواری و سوء استفاده از اراضی ملی را نمی دهیم


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920151

محمد نظری با اشاره به کاهش چشمگیر سوء استفاده از اراضی ملی در دولت سیزدهم در استان گفت: در حال حاضر حدود 2000 واحد مسکونی در استان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در قالب مالکیت آزاد در دست ساخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سید محمد نظری عصر دوشنبه در جلسه کمیته امور زیربنایی مازندران با بیان اینکه در دولت سیزدهم در ماه های اخیر اقدامات بسیار جدی و مطلوبی برای مقابله با زمین خواری و حفظ عرصه های ملی انجام شده است، گفت: با تلاش و جدیت فراوان در اجرا مصوبات این کارگروه اجازه این پدیده شوم را در استان نخواهیم داد.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم روند زمین خواری در استان افزایش چشمگیری داشت اما با اقدامات خوب انجام شده و تشکیل کارگروه ویژه مقابله با زمین خواری، سوء استفاده از اراضی ملی در استان کاهش چشمگیری داشته است. در ماه های گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران خاطرنشان کرد: کمبود زمین یکی از دغدغه های اصلی استان برای اجرای این طرح است اما با همکاری صورت گرفته شهرداری ها و واگذاری اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، حدود 500 هکتار برای توسعه. خانه در این طرح در محدوده شهری ارائه شده است.

نظری با اشاره به کمک 200 میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد: در حال حاضر حدود 2000 واحد مسکونی با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در قالب مالکیت مستقل وجود دارد. در حال ساخت در استان .

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن به دلیل کمبود زمین نمی توانیم 38 هزار واحد مسکونی پراکنده در شهرهای مختلف استان بسازیم اما برای رفع این چالش دولت ساخت شهرک های جدید در مازندران را در دستور کار خود دارد. .

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه دولت قطعاً به وعده خود در بحث تولید مسکن عمل خواهد کرد و طرح های خوبی در این راستا در حال اجراست، اظهار داشت: در این راستا به زودی در حال انجام است. وی بیان کرد: دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن را برای اسکان مردم ارائه کرد و در ذیل آن قرار است یک میلیون واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان تحویل شود.

نظری تصریح کرد: بر اساس آیین نامه نهضت ملی مسکن، متقاضیان دارای پنج شرط ازدواج، سرپرست خانوار و مردان مجرد بالای 23 سال، حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد ملک شخصی و در نهایت بدون استفاده هستند. از تسهیلات دولتی قبل از انقلاب مسکن می توانستند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون زنان خودسرپرست به شرط داشتن 35 سال سن، معلولیت جسمی حرکتی و ناتوانی حرکتی در سن 20 سالگی می توانند در قانون جهش مسکن (نهضت ملی مسکن) شرکت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یادآور شد: علاوه بر این قانون محدودیت سنی برای سرپرستان خانوار تعیین نکرده است، زیرا این افراد به عنوان سرپرست خانوار تعریف می شوند و ملاک این است که قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار باشد. یک خانوار؛ ضمناً زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل جدایی از ازدواج خارج از ازدواج زندگی می کنند و سرپرست فرزندان خود هستند، خانوار محسوب می شوند و بدون ضوابط سنی می توانند ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید