بر اساس ماده 3 قانون، شهرداری مسئول جمع آوری متکدیان/متکدیان است. یکی از ناهنجاری های اجتماعی


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 08/12/1401
کد خبر: 1908014

پورات گفت: بر اساس ماده 3 قانون شهرداری، شهرداری موظف است با کمک نیروی انتظامی این افراد را جمع آوری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ جلسه کمیته ساماندهی و جمع آوری متکدیان و اتباع بیگانه استان بوشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر و بررسی آیین نامه ساماندهی متکدیان برگزار شد. برای افزایش تعداد متکدیان در استان با توجه به ابعاد کلی و اختصاصی موارد فوق، آسیب های اجتماعی منجر به تکدی گری، بررسی راهکارهای کاهش تکدی گری و مشکلات موجود برای سازمان آن و همچنین حاضر ضمن ارائه راهکارها، بر حمایت همه جانبه نهادهای درگیر تاکید کرد.

در حاشیه این جلسه اکبر پورت معاون سیاسی امنیتی منطقه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه ساماندهی متکدیان از وظایف شهرداری است، اظهار داشت: بر اساس ماده 3 قانون شهرداری، شهرداری باید باید با کمک پلیس این افراد را جمع آوری کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایت های محلی استان افزود: فرهنگ سازی توسط رسانه ها و استفاده از تریبون ها برای روز جمعه. نماز و جماعت کمک بزرگی برای گرد هم آوردن این افراد خواهد بود.

پورات تاکید کرد: شهروندان به کودکان کار و متکدیانی که در شهر هستند کمک نکنند بنابراین این افراد مجبور می شوند به سازمان های امدادی مانند کمیته امداد و بهزیستی مراجعه کنند و به این ترتیب این افراد شناسایی می شوند.

وی با بیان اینکه تکدی گری یکی از ناهنجاری های اجتماعی است و چهره فرهنگی شهر را مخدوش می کند، گفت: متکدیانی که از استان و شهر بوشهر جمع آوری می شوند غربالگری می شوند و سپس متکدیان نیازمند به نهادهای حمایتی از جمله امام خمینی (ره) هدایت می شوند. (ره) و کمیته بهزیستی معرفی می شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اگر نهادها و نهادهای مسئول به تعهدات قانونی خود به موقع عمل کنند شاهد بسیاری از معضلات اجتماعی نخواهیم بود، تصریح کرد: در این راستا ساماندهی و برخورد با متکدیان استان برنامه ریزی و تدابیر لازم به صورت مستمر از سوی دستگاه های مسئول در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید