اعتراف جنجالی خداداد افشاریان درباره وضعیت داوری

اعتراف جنجالی خداداد افشاریان درباره وضعیت داوری

خداداد افشاریان درباره نشست فدراسیون فوتبال با دو شرکت مرتبط با VAR گفت: جلسه ای با حضور همه ارگان های رسمی جلسه از حراست فدراسیون، نماینده بازرسی کشور و دو شرکت مورد بررسی VAR. من و آقای براتی نیز در این جلسه حضور داشتیم. صحبت های دو شرکت را در مورد عملکرد فنی، حقوقی و اداری آنها شنیدیم و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتیم. قرار است در مورد قیمت و موارد دیگر با این دو شرکت مکاتبه کنیم و انشالله خیلی سریع به توافق می رسیم و یکی از شرکت ها را معرفی می کنیم. امیدوارم با قول هایی که داده اند خیلی زود تجهیزات را وارد کنیم و آموزش را شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شفاف سازی درباره زمان شروع آموزش داوران وجود دارد، گفت: زمانی که ما برای پاسخ نهایی درخواست کرده ایم بسیار سریع است. یعنی حتی نمی گذاریم زمان را انتخاب کنند و به آن ها بگوییم چه زمانی پاسخ دهند، چون معلوم است چه موضوعاتی می خواهیم. ما سعی می کنیم همه چیز را پیش ببریم، اما آنچه مشخص است این است که شرکت ها حداکثر و حداقل زمان عرضه را اعلام کرده اند. به نظر می رسد در جام جهانی آموزش داوری داشته باشیم به شرط اینکه با شرکت ها قرارداد داشته باشیم. نکته مهم این است که ما تمام رفتارها و مکاتبات را با فیفا به اشتراک می گذاریم. سرپرست پروژه قبلاً آقای کامرانی فر بود و اکنون سرپرست جدید مشخص نشده است. انشاالله بتوانیم VAR را جلو ببریم و اتفاق شایسته ای بیفتد، اما می دانم که از نظر فنی، آموزشی و پیاده سازی VAR زمان می برد و امیدوارم به خوبی آن را پیاده سازی کنیم.

رئیس کمیسیون داوران گفت: وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده است که VAR در نیم فصل دوم در لیگ برتر معرفی خواهد شد. همچنین، تاج بسیار مصمم است که این اتفاق می افتد. شاید خیلی خوشبین باشم که بگویم می توانیم VAR در پایان نیم فصل دوم داشته باشیم. همچنین او در همه ورزشگاه ها کار نکرده است، شاید سه یا چهار استادیوم که خیلی خوب با هم کنار می آید.

افشاریان در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه امروز قرارداد بسته شد یا خیر، گفت: به هیچ وجه. امروز ما دو شرکت را گرد هم آوردیم و آنها برنامه های خود را بیان کردند. بچه های کارگروه VAR هم در جلسه بودند و انشالله در آینده تصمیم می گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نامه ای به باشگاه ها برای تامین مالی دوربین VAR ارسال شده است، تصریح کرد: ما به عنوان فدراسیون فوتبال فقط شرکت را پیدا می کنیم و قرارداد می بندیم، اجرای طرح با باشگاه ها است. . هر باشگاه VAR مخصوص به خود را خریداری و اجرا می کند. ممکن است ورزشگاهی شرایط بدی داشته باشد و هزینه بیشتری داشته باشد و ورزشگاه شرایط بهتری داشته باشد.

رئیس کمیته داوران درباره اعتراض باشگاه پیکان به قضاوت حمید هیمالک در بازی هفته دهم این تیم مقابل هواداران و اینکه آیا این داور مجازات می شود، گفت: نتیجه نظارت او را ندیدم. اگر در این دیدار نه تنها در مورد حاج ملک بلکه با همه داوران نتیجه استاندارد را نگیرد قطعا تصمیم لازم را خواهیم گرفت.

افشاریان توضیح داد که از کمک داوران راضی نیست و آیا قبول دارد که گاهی داورها مشکل ایجاد می کنند، باور کنید هنوز راضی نیستم. نمی دانم چرا داوران اینطور رفتار کردند. من خودم کمی ناراضی هستم. من حرف شما را قبول دارم بچه ها می توانند کمی از عهده آن برآیند تا رفتار غیرعادی شکل نگیرد، اما اینکه یک مربی بخواهد بی دلیل ما را قضاوت کند توجیه پذیر نیست. ضمن اینکه داوری هم می توانست بهتر باشد.

وی در مورد اینکه چه زمانی مشکل هدست داوری حل می شود، خاطرنشان کرد: هدست ها نیز همان VAR هستند. اگر قرار است دو یا سه ماه دیگر VAR داشته باشیم، هر استادیوم باید هدست شش کاربر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید