خداداد افشاریان ماجرای جنجالی را تکذیب کرد

در دقیقه 55 بازی امروز صنعت نفت آبادان و آلومینیوم اراک که با برتری 2 بر 1 شاگردان سیدمیتبی حسینی مقابل میزبان به پایان رسید، حسین زمانی در تصمیمی بحث برانگیز پنالتی گرفت که بازیکن آلومینیوم روی زمین افتاد. زمین مقابل پیام پارسا دروازه بان آبادانی که باعث جنجال بازی شد.

در نهایت پس از 13 دقیقه وقت تلف شده وقتی میلاد فحردینی پشت توپ بود تا این پنالتی را به ثمر برساند، حسین نظرش عوض شد و پنالتی را برگرداند. پس از این اتفاق، خبر منتشر شد که خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران که از جایگاه ویژه به عنوان ناظر داور مسابقه را تماشا می کرد، از طریق ناظر بازی دستور داد که این صحنه تحریم نشود.

خداداد افشاریان در گفت‌وگویی درباره این حادثه گفت:

بعد از اینکه این صحنه پنالتی خوانده شد، حسن عثیری کمک داور بازی اول به داور گفت که پنالتی نبوده است. با این حال، او یک بار اصرار داشت که پنالتی را اعلام کند. در نهایت با هماهنگی داور چهارم، کمک داور و داور وسط، به دلیل شبیه سازی بازیکن آلومینیوم، یک خطا به نفع صنعت نفت اعلام شد.
او اضافه کرد:

و من هم با این نظر موافقم ولی اینکه میگم پنالتی نباید گرفت دروغ محضه. من اصلا این کار را نکردم و آنقدر اطرافم شلوغ بود که فقط تلویزیون تماشا می کردم. برگشت این پنالتی که با تصمیم تیم داوری رقم خورد، تصمیم عاقلانه و منطقی بود.