اعتراف فرح پهلوی به محمدرضا شاه/ پرویز ثابتی آدم اشتباهی است

گستاخی شبکه من و تو که این روزها ساواک را تصفیه می کند به حدی رسیده است که برای پاکسازی این سازمان سرکوبگر به سراغ منفورترین و یکی از متهمان اصلی شکنجه ساواک رفته است.

در حالی که خفگی، شکنجه و کشتار مخالفان توسط ساواک امری پنهان نیست و شکنجه گران و زندانیان بی خانمان آن سال ها هنوز زنده اند و برای مردم آپولو زنده زنده سوزاندن، خاموش کردن سیگار بر بدن، تعرض و تجاوز، کشیدن ناخن. ، سوزن زیر ناخن و … حرف می زنند.

پرویز تفتانی; از ترور شاردن کفش فروش و زندانیان سیاسی تا ادبیات توری و تحصن های کافه تریا

جهان نیوز در چندین نسخه از داستان تور خانواده بدنام به برخی از این جنایات، شکنجه ها و سرکوب ها در دوران ننگین پهلوی اشاره کرده است. بخشی از آن را در ادامه خواهید خواند:

ماجرای لگد زدن زن باردار به شکم توسط بازپرس
در بخشی از کتاب «ساعت 4 آن روز» آمده است: «شکنجه گران آنقدر از جنبه حیوانی کار خود دور بودند که هیچ گونه رحم، شخصیت، انسانیت و حتی حیوانیت را در نظر نمی گرفتند. «بله، بازپرس شکم زن باردار هشت ماهه را نشانه گرفت و با بند کفشش به آن ضربه زد و فریادهای او را هیچ انگاشت.

تهدید به تجاوز به معترضان جوان در زندان
تهدید به تجاوز یکی از رایج ترین موضوعات در تحقیقات کمیسیون مشترک مبارزه با فساد است. البته این کار تنها به تهدید محدود نمی شود و گزارش هایی از تخلفات فراوان زندانیان در زندان های ساواک به گوش می رسد.

ماجرای سوزاندن اجساد زندانیان سیاسی
سوزاندن دستگیرشدگان یکی از شکنجه های رایج کمیسیون مختلط بود، به این صورت که میله یا اتو برقی را گرم می کردند و سپس با فشار زیاد روی تمام اعضای بدن متهم می گذاشتند که البته باعث سوختگی شدید می شد. اما آنها تنها نبودند و شکنجه های سوزاندن بدن انواع مختلفی داشت.

مخالفان شاه اجازه غسل ​​کردن نداشتند
دستشویی رفتن در بازداشتگاه کمیسیون متحد ضد براندازی تنها با اجازه بازپرس و هفته ای یک بار به مدت 5 دقیقه امکان پذیر بود و کسانی هستند که به مدت 4 ماه و 16 روز در این مکان بودند و اجازه دوش گرفتن ندارد در و دیوار و راهروهای زندان ها مملو از خون به جا مانده از اجساد زندانیان بود. معمولاً چندین نفر دائماً خونی را که از کف پای زندانیان سرازیر می شد تمیز می کردند.

اعتراف فرح پهلوی به شکنجه در ساواک
جنایات ساواک به حدی بود که حتی “فره پهلوی” در مصاحبه با روزنامه آلمانی “دی ولت” در سال 2015 و در پاسخ به این سوال که “هزاران نفر تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند و شکنجه شدند” به این شکنجه ها اعتراف کرد. تحت رژیم شوهرت. او می گوید: بله، ما اشتباه کردیم. اتفاقی که در آن زمان برای ما افتاد وحشتناک است. مشاوران شوهرم، دولت و خود شاه به علائم هشدار توجه نکردند. شوهرم خیلی درگیر سیاست بود. او به افراد اشتباه اعتماد کرد و بسیاری از ژنرال ها و مقامات ارشد را برکنار کرد.»

اگرچه نقش محمدرضا پهلوی و خانواده اش در این شکنجه ها قابل کتمان نیست و مطمئناً فرح پهلوی برای تطهیر همسرش مقامات نظامی و ساواک را تنها عامل این شکنجه و قتل می خواند، اما نکته مورد توجه نقش افرادی مانند پرویز ثابتی در سقوط رژیم پهلوی که فرح پهلوی آنها را افرادی گناهکار معرفی می کند.

البته پخش این مستند برخلاف هدفی که شبکه منوتو به دنبال آن بود، باز هم توجه عمومی را به موضوع شکنجه ساواک جلب کرد.