6000 روستا به نام محمدرضا شاه نامگذاری شده است / عده ای در صدد پاکسازی رژیم پهلوی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کنگاوری کارشناس سیاسی به نسیم هنداب گفت: خاندان پهلوی محصول خیانت های داخلی یک جناح و گروهی از مردم و نفوذ بیگانگان در جنبش مشروطه است که نهضت را به چالش می کشد.

وی بیان کرد: دوره قاجاریه حکومت ایلی بود که باعث عقب افتادن کشور شد و پهلوی با نفت فروشی و جنایات 57 ساله با باطنی کاذب فرصت به قدرت رسیدن و رونق آشکار ایجاد کرد.

کنگاوری افزود: اولین اقدام پهلوی راه اندازی ساواک با دستورات آمریکا بود که تنها مأموریت آن حفاظت از تاج و تخت و تاج شاه بود.

وی گفت: یکی از جنایات آشکار پهلوی تخریب فرهنگ کشور با مبارزه با اسلام و شعائر دینی است.

این کارشناس سیاسی گفت: یکی دیگر از جنایت های پهلوی مخالفت اقوام، ایلات و عشایر است. در زمان رضاشاه دو و نیم میلیون طایفه و عشایر در کشور وجود داشت که در اواخر دوره پهلوی به دلیل سرکوب عشایر به یک میلیون نفر کاهش یافت.

کنگاوری افزود: پهلوی مالک تمام زمین بکر بود. در این راستا نزدیک به 6000 روستا به نام محمدرضا شاه را در اختیار داشت و به نفع خود اموال مردم را غارت کرد.

وی گفت: تولید گندم و محصولات کشاورزی در ایران به گونه ای بود که محصولات به روسیه صادر می شد، اما پهلوی کاری کرد که کشاورز گندم را از دولت خرید، یعنی تولید را به صفر رساند.

این کارشناس سیاسی گفت: همه نویسندگان حتی نویسندگان خارجی به این موضوع اعتقاد دارند. با توجه به مولفه و استعدادی که در کشور داشتیم، اقدامات پهلوی کشور را از نظر اقتصادی، اجتماعی و سلامت به پایین ترین سطح خاورمیانه و خلیج فارس رساند.»

وی گفت: یکی از مشکلات اصلی پهلوی این بود که نوکر آمریکا بود و به نصایح علمایی چون امام خمینی و آیت الله کاشانی بی اعتنا بود و راه پدر را ادامه داد و شخصیت حکومتی خود را بر لیبرالیسم و ​​سکولاریسم بنا کرد. کشور به سمت غرب زدگی و انقیاد حرکت کرد.

کنگاوری با اشاره به اینکه روند فروپاشی آرام از درون در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و سیاسی به تدریج در دوران پهلوی اتفاق افتاد، افزود: پهلوی با ظاهری درخشان و دلنشین راه فروپاشی را در پیش گرفته است.

وی گفت: سرانجام جنایات رژیم پهلوی به جایی رسید که مردم در سال 57 تهاجم همه جانبه ای را علیه پهلوی آغاز کردند که در هیچ دوره ای از تاریخ مشاهده نشده است.

کنگاوری گفت: باندهای پنهانی در شبکه های مجازی وجود دارند که در حال تطهیر حکومت پهلوی هستند، جنایات پهلوی باید در ابعاد مختلف مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا نسل امروز جامعه آگاه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید