انقلاب اسلامی به زنان هویت و اصالتی تازه بخشید/بنیاد فرح پهلوی زمینه ساز فساد در جامعه شد


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808123

مینو اصلانی گفت: انقلاب اسلامی رشد و توسعه زنان را در دوران پس از انقلاب اسلامی به چالش کشید و زمینه حضور سالم و مقتدرانه زنان را در عرصه های مختلف فراهم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مینو اصلانی، رئیس اداره امور زنان و خانواده مرکز تحقیقات عالی دفاع و رئیس مؤسسه تجربی خانواده و جمعیت به مرآت گفت: نگرش رضاخان به زنان مطابق با مدرنیته و مدرنیته غربی است. عینی ترین اقدام رضاشاه علیه زنان، بازکردن حجاب بود که موجی از اعتراضات را برانگیخت.

اصلانی افزود: گسترش فساد گسترده و مبارزه با حجاب در سطح جامعه به ویژه در شهرهای بزرگ باعث شده تا خانواده های مذهبی و بانوان از حضور در مجالس مذهبی پرهیز کنند و حتی از تحصیل بازمانند.

رئیس مؤسسه تجربی با اشاره به انحطاط فکری خاندان پهلوی گفت: رژیم پهلوی کاملاً متکی به فرهنگ غرب بود، به دنبال این بود که زنان ایرانی را سر تا پا غربی کند تا حتی انسان به حساب بیاید.

وی با بیان اینکه بنیاد فرح دیبا و اشرف پهلوی با ایجاد اردوهای مختلط در کشور اقدام به راه اندازی اردوهای مختلط کرده اند، افزود: متاسفانه فساد و انحطاط اخلاقی در جامعه نمایان بود و ایجاد مدارس مختلط در غرب نامحدود بود. توزیع در کشور.

رئیس اداره امور زنان و خانواده مرکز تحقیقات دانشگاه عالی دفاع با بیان اینکه رژیم پهلوی با تحریف واقعیت به دنبال نشان دادن حضور فعال زنان در جامعه بود، افزود: این برای حمایت از پهلوی بود.

اصلانی با اشاره به رشد محدود زنان در رژیم منحوس گذشته اذعان داشت: متأسفانه در بسیاری از عرصه های ورزشی، فرهنگی و علمی هیچ معلم و مبنایی برای حضور فعال زنان وجود نداشت.

رئیس پژوهشکده تحقیقات تجربی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دوباره به زن هویت و اصالت بخشیده است، گفت: امام خمینی (ره) زن را عامل عروج زن می داند و او را با تمام عواطف و ابعاد فردی اش می شناسد.

وی همچنین تاکید کرد که امام (ره) از هیچکس غلو و تعارف نکرده، بلکه در واقع معتقد به حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی آنان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید