اعضای جوان شازندی جان هفت نفر را نجات داد


ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819782

شازندی 31 ساله که توسط پزشکان تشخیص مرگ مغزی داده شد، اعضای بدنش را اهدا کرد و جان 7 نفر را نجات داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی گفت: جوان ناکام 31 ساله شازندی به نام احسان آیلو در تاریخ 1/10/1301 پس از آنوریسم مغزی در بیمارستان ولیعصر(عج) اراک بستری شد و سرانجام پس از کش و قوس فراوان و کشمکش با مرگ و زندگی. ، او به خانه بازگشت. شتافت.

وی افزود: این جوان ناموفق پس از تشخیص مرگ مغزی توسط تیم پزشکی، اعضای بدن خود را بخشید و جان 7 نفر را نجات داد.

جمالیان می گوید: پس از تشخیص مرگ مغزی و با رضایت خانواده در تاریخ 140/1/141 به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل و در تاریخ 140/1/161 تحت عمل زراعت قرار گرفت. کبد و ریه وی به 7 بیمار نیازمند عضو پیوند زده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: استان مرکزی یکی از استان هایی است که به دلیل تعداد زیاد حوادث و دیگر حوادث نیازمند پیوند اعضا بیشتر است. خوشبختانه در چند سال اخیر تعداد افرادی که پس از مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهدا می کنند راضی و افزایش یافته است و امیدواریم با فرهنگ سازی این اقدام زیبا و موثر افراد بیشتری نجات پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مرگ مغزی باعث توقف خون رسانی به مغز و عدم تامین اکسیژن می شود، گفت: در این صورت مغز تمام عملکرد خود را از دست می دهد و آسیب های جبران ناپذیری را متحمل می شود. البته پس از مرگ مغزی، سایر اندام ها از جمله قلب، کبد و کلیه به کار خود ادامه می دهند، اما به تدریج در عرض چند روز دچار اختلال می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به هیچ وجه راهی برای بهبودی و بازگشت بیمار مبتلا به مرگ مغزی وجود ندارد و چه بهتر از این که افراد عضوی را ترک نکنند که با میل خود جان چندین نفر را نجات دهد. و رضایت و آگاهی؟» این مشکل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید