اعضای شورای عالی بورس با استعفای عشقی مخالفت کردند


ساعت: 14:06
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912657

مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: اعضای شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس مخالفت کردند و تنها یک عضو رای ممتنع داد، بنابراین رئیس سازمان بورس اوراق بهادار به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی سلیمی زاده مدیر روابط عمومی سازمان بورس درباره بررسی استعفای رئیس سازمان بورس در شورای عالی بورس گفت: در این جلسه بحث استعفا مطرح شد و تقریبا همه اعضای سازمان بورس شورای عالی بورس با استعفای مجید عشقی رئیس سازمان بورس مخالفت کرد و تنها یک عضو رای ممتنع داد، بنابراین رئیس سازمان بورس به کار خود ادامه می دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: یکی از مهمترین دلایل مقاومت اعضای شورای عالی بورس در برابر استعفای آقای عشقی عملکرد سازمان بورس در دوره گذشته است. سال نسبت به دوره های قبل از جمله ورود خودرو به بورس کالا، ارتقای شفافیت شرکت ها و گزارش های بورس بسیار بهتر بود. سیستم های نظارتی جدید، ارتقای هسته معاملات و موضوع مهم شکستن انحصار در مجوزها و صدور مجوزهای جدید برای موسسات مالی در بازار سرمایه.

سلیمی زاده همچنین گفت: به گفته اعضای شورای عالی بورس، بازار سرمایه به مسیر اصلی و حرفه ای خود بازگشته و به صورت حرفه ای مدیریت می شود و قول حمایت و پیگیری موارد مصوب عالی است. شورای بورس با کمک دستگاه های اجرایی.

وی همچنین گفت: یکی از موضوعات مهم در بازار سرمایه، ثبات مدیریت است. متاسفانه در سه سال گذشته این ثبات وجود نداشته و در نتیجه برای حفظ روند حرفه ای بازار سرمایه، اعضای شورای عالی بورس با این استعفا مخالفت کردند و آقای عشقی به کار خود ادامه می دهد. در سازمان بورس به عنوان رئیس سازمان.

دیدگاهتان را بنویسید