اعطای دکترای افتخاری به شهیدان سلیمانی و المهندس یک عمل کوچک از خودگذشتگی است.

ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921908

رئیس دانشگاه دفاع ملی گفت: مدرک دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی به شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اعطا شده است که البته این مدرک در مقایسه با ایثار این دو سردار ناچیز است. چون به بالاترین درجات جهاد و شهادت رسیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در نخستین اجلاس بین المللی مدرسه شهید سلیمانی گفت: دانشگاه دفاع ملی بالاترین مرجع علمی در حوزه علوم راهبردی در جمهوری اسلامی ایران و مستقر است. در مورد سیاست های جذب و پذیرش دانشجو، تلاش شد تا از بین نخبگان نظامی جذب دانشجو شود.» و انتخاب کشوری.

وی تصریح کرد: از دانشجویان ممتاز و چهره های ماندگار این دانشگاه می توان به سپهبد شهید سلیمانی دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک در سال 1383 و جمال جعفر آل ابراهیم معروف به ابومهدی المهندس دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک در سال 1386 اشاره کرد.

احمدی مقدم افزود: سردار سلیمانی با گذراندن دوره نظری و ورود به پژوهش با توجه به نیاز کشور در سطح کلان و ملی و بر اساس فرمایشات رهبری و فرماندهی کل قوا، فرصت ادامه تحصیل را نداشت. از این رو بر اساس مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، امکانات آموزشی برای وی در نظر گرفته شد تا پس از اتمام مأموریت، تحصیلات خود را تکمیل کند، اما این فرصت برای وی فراهم نشد و به شهادت رسید.

وی افزود: ابومهدی المهندس نیز در چنین شرایطی قرار داشت. به همین دلیل است که این دو شهید صادق که در عرصه راهبردی صاحب مکتب بودند و با نظر دانشگاه ملی دفاع و با تایید وزارتخانه نقش آنها در جایگاه کشور و عرصه بین المللی آشکار است. دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی به این شهید والامقام اعطا شد که البته این درجه در مقایسه با ایثار این دو سردار چیز کوچکی است. زیرا ایشان درجات جهاد و شهادت را به دست آورده اند اما این اقدام وظیفه دانشگاه و وزارت علوم است. به امید اینکه دانشگاهیان و پیشکسوتان مقاومت و دفاع از ارزشهای انقلاب و اسلام آن را در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید