اعلام آمادگی بیش از44 هزار نفر برای کمک به رزمایش پلیس راه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: درمجموع 44 هزار و 500 نفر در قالب 2 هزار اکیپ برای کمک به پیشگیری از حوادث در رزمایش زمستانی پلیس راه استان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری اصفهان موج


منصور شهرفروش در مراسم افتتاحیه رزمایش زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با تقدیر از زحمات شبانه روزی نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرج گفت: سال گذشته به فضل الهی بارش برف و باران شدید به ویژه در مناطقی که در غرب استان بودیم و شاهد تلاش مستمر همه حاضران در این رزمایش بودیم و کارهای بزرگی در خدمت شهروندان انجام شد که مایلم. مراتب قدردانی و تشکر خود را از تمامی آن عزیزان اعلام می نمایم.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان معاونت مدیریت بحران تهران و معین برای 9 استان اطراف شناخته می شود و در حالی که سال گذشته مشکل برف روبی وجود داشت، با این وجود بیش از 300 تیم از اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها، ارتش، سپاه و … و فرجا برای امدادرسانی به سیل زدگان در استان های چهارمحال، بختیاری و لرستان و همچنین یزد، فارس، کرمان و نقاط مختلف دیگر اعزام شد و استان اصفهان همواره حامی سایر استان ها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فرسودگی ماشین آلات راهسازی و برف روبی در استان گفت: سال گذشته بارش برف انباشته در گردنه فریدونشهر و سمیرم به بیش از 10 متر رسید به طوری که حتی در خرداد ماه این گردنه ها پوشیده شده بود و برف بود و این شرایط دولت را ایجاب می کرد که به تامین ماشین آلات و نیازهای استان توجه ویژه ای داشته باشد.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: در مدیریت بحران عنوان می شود که در صورت وقوع اضطراری، تمامی واحدها و حتی بخش های خصوصی باید امکانات خود را به میدان بیاورند، بنابراین بر این اساس ماشین آلات در اختیار صنایع و معادن، شهرهای صنعتی در تمامی نقاط است. از حومه شهر آنها باید در مواقع بحرانی استفاده شوند.

وی در ادامه بیان کرد: علاوه بر یک هزار و 800 نفر از نیروهای نظامی که در این رزمایش حضور فعال دارند، 800 امداد روستایی، 114 شهرداری و آتش نشانی آنها، 200 پایگاه اورژانس در اصفهان، 45 پایگاه هلال احمر، 63 راهداری ثابت و سیار، 58 راهداری حضور دارند. مجموعه خدمات اجتماعی در جاده ها، عوامل شرکت نفت، خودروهای امدادی، هواشناسی و گاز، برق، صمت و شهرک ها حضور فعال دارند و در مجموع 44500 نفر در قالب 2000 تیم برای کمک به جلوگیری از حوادث در برنامه ورزش زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان حضور خواهد داشت.

این فروشنده شیشه با بیان اینکه نباید اجازه وقوع حادثه را بدهیم و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنیم، گفت: خوشبختانه امسال 700 کیلومتر از جاده های استان به لحاظ خطراتی که برای رانندگان ایجاد می کند بهسازی شده است.



آیا این خبر مفید بود؟