اعلام شرایط جدید انتقال بورسیه ها از خرداد ماه

اعلام شرایط جدید انتقال بورسیه ها از خرداد ماه

در دستورالعمل جابجایی کارکنان رسمی و پیمانی متقاضی انتقال دائم و موقت به خارج از استان که از سوی صادق ستاری فرد به مدیران کل آموزش و پرورش استان ابلاغ شد، این جابجایی ها با هدف ارتقای بهره وری و ساماندهی مناسب نیروی انسانی انجام می شود. تامین رضایت شغلی و تسهیل شرایط خدمت معلمان با تاکید بر ارتقای تعادل نیروی انسانی در مناطق مبدأ و مقصد و سایر ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی 1402-1403 انجام می شود.

فرآیند انتقال درون استانی

با توجه به عدم تمرکز، رعایت الزامات منطقه ای و استانی، ضوابط و اجرای فرآیند انتقال درون استانی برای سال تحصیلی آینده، با تاکید بر رعایت اصول و ضوابط کلی حاکم بر این بخشنامه و بخشنامه سالانه توسعه منابع انسانی و نیاز به حفظ و بهبود تعادل نیروی انسانی (تقسیم شده بر اساس بخش/گروه/رشته/جنسیت) بین مناطق مبدأ و مقصد به کارگروه توسعه مدیریت اداره کل استان اختصاص داده شده است.

فرآیند انتقال به خارج از استان

فرآیند نقل و انتقالات برون استانی سال تحصیلی آینده با توجه به شرایط متقاضیان و لیست امتیازات تایید شده آنان و بر اساس جداول تراز منابع انسانی واحدی (تفکیک به تفکیک گروه/گروه/رشته/جنسیت) و مطابق با دستورالعمل سالانه توسعه سازمان منابع انسانی بر اساس ضوابط این دستورالعمل طبق برنامه زمان بندی زیر انجام می شود.

قوانین و مقررات ثبت درخواست انتقال

– جابجایی دائم: داشتن حداقل چهار سال سابقه کار، مشروط به تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

– انتقال موقت: با حداقل یک سال سابقه کار، مشروط به تراز نیروی انسانی منطقه/استان.

تبصره: کارکنانی که در سال جاری در وضعیت انتقال موقت قرار دارند می توانند با ثبت درخواست و رعایت تراز نیروی کار منطقه ای/ استانی دائمی شوند.

– ملاک محاسبه سابقه کار مجرب (آموزش تمام وقت) در آموزش و پرورش تا 31 شهریور 1402 می باشد.

تبصره: مدت سوابق خدمت در قالب حق التدریس، نهضت سوادآموزی، اعزام به سایر موسسات، آموزش در مراکز تربیت معلم، تربیت معلم، خدمت در نظام جذب و قرارداد مدت معین جزء خدمت محسوب نخواهد شد. انتقال فایل

– اجرای هر نوع انتقال پیش بینی شده در این دستورالعمل منوط به وجود ضرورت در مقصد و رعایت وضعیت برق رسانی در منطقه مبدا از محل ابلاغ اجباری یا اختیاری است.

– بر اساس ماده 2 آیین نامه اجرایی بند (3) ماده واحده قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین بکارگیری معلمان و مدرسان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب شورای اسلامی. در سال 1397، انتقال مشمولان شاغل در قانون (10) سال قبل امکان پذیر نبود.

اقدامات علیه متقاضیان

– ثبت اطلاعات و تکمیل فرم ارزیابی بر اساس راهنمای تعبیه شده در سامانه my.medu.ir.
– درخواست های خارج از سامانه یا پس از مهلت مقرر پذیرفته نخواهد شد.
– افراد جابجا شده (موقت) در سال جاری ملزم به انجام موارد فوق جهت ادامه جابجایی موقت و یا دائمی نمودن آن می باشند.

ملاحظات

1- انتقال پدر، مادر، همسر و فرزند شهید، جانبازان بالای 25 درصد، زوج های فرهنگی به محل خدمت زوجه، بانوان فرهنگی دارای سه فرزند زیر 12 سال (معیارهای محاسبه سن. فرزندان 31/06/1402 می باشد و همچنین همسر جانباز در صورت تغییر دائم محل کار جانباز در همان سال با ارائه تاییدیه از مراجع ذیصلاح به استناد ماده. 17 آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون امداد به کارگیری ایثارگران اولویت دارند.

2- امکان انتقال فارغ التحصیلان متعهد به خدمت سال جاری در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی در همان گروه/رشته/جنسیت با ذکر ادامه خدمت به وزارت آموزش و پرورش در محل مورد نظر امکان پذیر است.

3- در صورت احراز عدم احراز شرایط و حقوق اشخاص انتقالی، انتقال مشمولان در هر زمان از سال تحصیلی با برخورد قانونی با متخلفین لغو می شود.

4- به استناد ماده (9) مصوبه شماره 98704/ت 54357 مورخ 09/02/1399 و مفاد بخشنامه شماره 710/46 مورخ 99/10/20 جهت انتقال دائم به شهرهای بزرگ اصفهان، اهواز. ، تبریز، تهران، شیراز، قم، کرج و مشهد ممنوع بوده و فقط درخواست انتصاب (انتقال موقت) داوطلبان قابل بررسی است. بدیهی است با تغییر آیین نامه مربوط، امکان تبدیل جابجایی موقت به دائم در پایتخت ها فراهم می شود.

بنابراین متقاضیان انتقال در این شهرها فقط حق درخواست ماموریت (انتقال موقت) را دارند. ضمنا امکان خروج از کلانشهر منوط به ارائه درخواست کتبی جداگانه می باشد.

5- فرهنگياني كه همسر آنها از نيروهاي نظامي و انتظامي بوده و به دستور سازمان مربوطه (بدون درخواست خود) و تائيد بالاترين مقام نظامي يا انتظامي استان منتقل شده باشند مشمول بند (3) جدول رتبه بندی. لازم به ذکر است مکاتباتی که صرفاً تأیید استخدام همسران نظامی باشد، امتیازی مشابه سایر همتایان دریافت خواهد کرد.

6- نقل و انتقالات درون استانی و برون استانی فقط بین 20 خرداد تا 24 مرداد انجام می شود.

7- عدم بازگشت افراد منتقل شده به منطقه مقصد پس از اعلام نتیجه غایب محسوب می شود.

8- ادارات شهرستانها و مناطق مقصد موظفند قبل از پایان مهلت انتقال موقت افراد جابجا شده در سال قبل دستور خاتمه مأموریت را صادر و به ذینفعان اطلاع دهند و در صورت عدم انتقال. تمدید شده از ساماندهی و صدور برگه آموزشی برای آنها خودداری شود و ادارات شهرستانها و مناطق مبدأ نیز موظفند تا ابتدای سال تحصیلی پس از پایان سال تحصیلی نسبت به پیگیری و تعیین وضعیت خدمتی افراد و صدور برگه خدمت اقدام نمایند. تاریخ انتقال بدیهی است عدم اقدام به موقع، قصور در انجام تعهدات قانونی محسوب می شود.

9- مسئولیت اطلاع رسانی، نظارت بر حسن انجام کار و پاسخگویی مناسب به متقاضیان نقل و انتقالات درون و برون استانی بر عهده مدیرکل آموزش و پرورش استان ها می باشد. باید هماهنگی های لازم به گونه ای انجام شود که داوطلبان به واحدهای ستادی هدایت نشوند. هرگونه مکاتبه خارج از سامانه مربوطه در خصوص انتقال با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ممنوع بوده و در نتایج ارزیابی عملکرد استان ها لحاظ خواهد شد.

10- جهت بررسی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش، برنامه زمانبندی اعزام بازرسان از حوزه ستادی جهت بازدید از محل متعاقبا ارسال خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید