13 مدل جدید بورسیه توسعه خواهد یافت


ساعت: 16:26
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920833

مدیرعامل سازمان بورس و امور دانشجویان از طراحی 13 مدل جدید بورسیه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سازمان امور دانشجویان ، محمد محمدی مسعودی با اشاره به فرصت های کوتاه مدت پژوهشی در خارج و داخل کشور برای دانشجویان دکتری گفت: هر دانشجوی دکتری علاوه بر این باید به فرصت آموزشی اعزام شود. با توجه به قیمت بلیط، طبق کشور مقصد تا سقف 200 میلیون تومان بودجه دارد.

وی با بیان اینکه فرصت های پژوهشی در داخل کشور نیز شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در کنار اعطای وام پژوهشی دانشجویی، ماهانه تا سقف چهار میلیون کمک هزینه به دانشجو پرداخت می شود و هزینه غذا و خوابگاه نیز به دانشجو پرداخت می شود. دانشگاه میزبان .

محمدی مسعودی به تلاش این سازمان برای تصویب انواع بورسیه ها اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز دانشگاه ها و نیاز به رفع نیازهای صنعت و جامعه، سیزده مدل بورسیه طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: بنگاه های خصوصی مانند صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان نیازهای آتی خود را در رشته های تخصصی به دانشگاه اعلام می کنند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت کامل یا با مشارکت دولت بورسیه می شوند. این نوع بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی با این ویژگی کار می کند که حدود 40 واحد اختیاری از این دوره ها نیازهای صنعت را برآورده می کند.

مسعودی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان این ظرفیت را دارد که از فرصت های پژوهشی کوتاه مدت بیشتری برای دانشجویان دکتری استفاده کند، افزود: برگزاری این جلسات همفکری به ما کمک می کند تا از نظرات سازنده اساتید برجسته دانشگاه برای پیشبرد برنامه ها و اهداف آن سازمان

لازم به ذکر است در این جلسه دکتر مسعودی در خصوص فرآیندهای داوری و تخصیص فرصت های پژوهشی در داخل و خارج از کشور و سایر خدمات سازمان بورس و اعزام به بحث و تبادل نظر با اعضای شورای آموزش تحصیلات تکمیلی دانشگاه پرداختند. دانش آموزان.

لازم به ذکر است، طبق روند جدید، دانشجویان دکتری می توانند پس از تایید پروپوزال پایان نامه و در سنوات تحصیلی مجاز (کمتر از 8 نیمسال تحصیلی) پس از طی مراحل داوری در اداره کل از فرصت تحصیل در خارج از کشور استفاده کنند. تبادل.

دیدگاهتان را بنویسید