اعلام قیمت زولبیا و بامیه در اصفهان/ گرانی مواد اولیه آش و حلیمه را بالا برد.


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819802

امسال زولبیا و بامیه 63 درصد، آش کلامکار 39 درصد و حلیم بادمجان 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برخی از غذاها محبوبیت و تقاضای بیشتری پیدا می کنند. اگرچه در برخی از این اقلام نسبت به سال گذشته افزایش قیمت قابل توجهی ارائه می شود، اما این افزایش قیمت ها بر تقاضا تاثیر گذاشته است.

امسال زولبیا و بامیه 63 درصد، آش کلامکار 39 درصد و حلیم بادمجان 50 درصد افزایش پیدا کرده است و اینکه چگونه هزینه کردیم.


* برای مخلوط زولبیا و بامبیا هزینه اضافی پرداخت نکنید

مجتبی برزگر رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز گفت: اصناف 62 هزار گوجه، قیمت زولبیا بامیه درجه دو 57 هزار، قیمت انگور فرنگی معمولی 40 هزار گوجه و گوشواره زعفرانی با کنجد. 45 هزار گوجه فرنگی است.

وی افزود: دریافت مقداری غیر از مقادیر اعلام شده برای سایر افزودنی ها ممنوع و اخذ قیمت بالاتر از مشتری برای مخلوط زولبیا و بامیه با افزودن عناوینی مانند برگ بید و هویج است. قیمت های اعلام شده باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شود.«اصفهان تصویب و سپس برای اجرا به اتاق ها و اتحادیه های صنفی مربوطه ابلاغ شد.


* قیمت خوراک ماه مبارک رمضان مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان

اسماعیل نادری معاون سازمان تجارت، صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: پس از بررسی تحلیل قیمت، حداقل نرخ متوازن مصرف زولیبا و بامیه و همچنین آش و حلیم در اصفهان برای ماه مبارک رمضان تصویب شد. اتحادیه های کارگری و انجمن های حمایتی

وی افزود: قیمت این اقلام به طور کامل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تایید شده و تخلف آنها با پیگیری های دقیق بررسی می شود. البته قیمت های تعیین شده و اعلام شده برای مرکز اصفهان است و شهرستان های تابعه باید قیمت ها را بر اساس قیمت های روز مرکز با هماهنگی اتاق اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند و تعیین شود. بیشتر از نرخ های مصوب

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: همچنین در ماه رمضان امسال قیمت بادمجان نرم با کیفیت عالی در هر کیلوگرم حداکثر 40 تا 45 هزار تعیین شده است. تن و آش کلامکار با 28 تا 32 هزار تومان.


* گرانی مواد اولیه آش و حلیم را گران کرد

علی میزبانی در خصوص افزایش قیمت گفت: پارسال قیمت حلیم 33 تا 35 و آش 17 تا 23 هزار تن بود.

رئیس اتحادیه آش، حلیم، کباب و ماءالشعیر اصفهان افزود: دلیل این گرانی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه از جمله گوشت، روغن، حبوبات و پنیر است و علاوه بر آن هزینه هایی مانند. دستمزدها افزایش یافته است.» در مورد اقلام مذکور، نفت یک ماده اولیه ضروری است که با وجود افزایش چند برابری قیمت، با کمبود مواجه است و سفارشات عرضه نیز انجام شده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی گفت: بر این اساس قیمت به دلیل هزینه های متفاوت کمتر از اقلام اعلام شده نیست، البته افزایش قیمت آش و حلیم نسبت به سایر اقلام مانند زولبیا و بامیه کمتر بوده و همچنان یکی از اقلام اعلام شده است. مقرون به صرفه ترین غذاهایی که مردم در ماه رمضان می خرند، بنابراین به نظر نمی رسد از محبوبیت کمتری برخوردار باشد. اما تامین روغن مورد نیاز در ماه رمضان سود چندانی برای اتحادیه نخواهد داشت.


* فروش زولبیا و بامیه در هر مکانی غیر از قنادی ممنوع است

حسن شریفی رئیس اتحادیه گز و شیرینی اصفهان اعلام کرد: نصب آگهی قیمت و طبقه بندی بلوک قنادی الزامی است و در صورتی که بلوک فاقد رده بندی باشد جزء گروه دو محسوب می شود و موظف به ارائه محصولات به قیمت کیلویی 57000 تن بازرسان اتحادیه گاز و قنادی به همراه بازرسان خدمات صمت، اتاق اصناف و مرکز بهداشت بر کار واحدهای قنادی نظارت می کنند.

وی افزود: عرضه زولبیا و بامیه در سوپرمارکت ها ممنوع است. شهروندان می توانند تخلفاتی از قبیل عدم درج قیمت، فروش مجدد و عرضه غیربهداشتی را به شماره های 03133355183 و 124 اعلام کنند.


* 30 تا 40 درصد تخفیف در بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان برای اقلام اساسی

به غیر از غذاهای ویژه ماه مبارک رمضان، محصولات اصلی نیز در این ماه مورد توجه مردم قرار خواهند گرفت.

امیرحسین ماهورپور، مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری اصفهان و ساماندهی مشاغل شهری گفت: فروش ویژه میادین روز کوثر به مناسبت ماه مبارک رمضان از ساعت 16 تا 21 برگزار می شود. فروردین که شامل 26 فرآورده غذایی اجباری مانند سبزی، برنج، آش انواع خرما، نبات، انواع حلوای شکری، انواع شیره ارده، آرد حلوا، پنیر، انواع پنیر، سس مایونز، سویا، آرد سفید، رب گوجه فرنگی است. ، ترشک، ماهی تن، چای، ماست، شیر و زعفران.

وی اعلام کرد: بازار کوثر سبد خانوار نیز عرضه می کند که شامل برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت قرمز می شود که این اجناس با تخفیف 30 تا 45 درصدی به شهروندان عرضه می شود و بازارچه های روز کوثر نیز خواهد بود. در ماه رمضان از ساعت 8 صبح تا 21 شب برای خدمت رسانی به شهروندان باز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید