افزایش 50 درصدی قیمت مواد اولیه قنادی در زنجان/ کمترین قیمت زولبیا و بامیه در کشور 60 هزار تن است.


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819486

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت شکر و روغن نسبت به سال گذشته گفت: به طور میانگین مواد اولیه نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسول محمدی در گفتگو با موج رسا; وی با بیان اینکه قیمت مصوبی برای نان چای در سراسر کشور وجود ندارد و رایگان است، گفت: تاکنون در مورد قیمت گذاری زولبیا و بامیه در استان زنجان به جمع بندی نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه تعدادی از استان ها قیمت مصوب خود را برای زولبیا و بامیه اعلام کرده اند، افزود: استان زنجان از جمله استان هایی است که قیمت مصوبی تعیین نکرده است.

رئیس اتحادیه قنادی های استان زنجان با بیان اینکه قیمت زولبیا و بامیه در هر استان حداقل 60 هزار تن است، گفت: هنوز در مورد قیمت گذاری به جمع بندی نرسیده ایم و پس از تعیین قیمت به صورت عمومی اعلام می شود. .

وی با بیان اینکه در استان کمبود مواد اولیه نداریم، گفت: قیمت مواد اولیه زولبیا، بامیه و شیرینی بسیار بالاست.

محمدی با بیان اینکه 150 تن شکر در جیره برای قنادی های استان زنجان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر شکر سهمیه بیندی توزیع نمی شود اما طی روزهای آینده بین قنادی های استان توزیع می شود.

وی قیمت آرد و روغن را بسیار بالا دانست و افزود: کمبود مواد اولیه نداریم اما مواد اولیه نسبت به سال های گذشته گران شده است.

رئیس اتحادیه قنادی های استان زنجان با بیان اینکه پارسال هر کیسه آرد با قیمت 150 تا 160 هزار تن به فروش می رسید، گفت: قیمت هر کیسه آرد به 500 تا 650 هزار تن افزایش یافته است.

وی گفت: قیمت شکر و روغن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به طور متوسط ​​مواد اولیه از سال گذشته حدود 50 درصد افزایش یافته است.

محمدی گفت: مخالف افزایش قیمت زولبیا، بامیه و شیرینی هستیم. افزایش قیمت ها باعث کاهش قدرت خرید مردم می شود».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید