افزایش 45 درصدی قیمت زولبیا و بامیه در مازندران / عمده فروشی در قنادی ها ممنوع است.


ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1818970

رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران گفت:

سیدابراهیم حسینی از افزایش ۴۵ درصدی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به پارسال در مازندران خبر داد و گفت: فروش زولبیا و بامیه به صورت سینی و عمده ممنوع است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدابراهیم حسینی در گفت و گو با بلاغ از تعیین قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

وی افزود: قیمت زولبیا و بامیه برای واحدهای صنفی در دو بخش ممتاز و درجه یک با توجه به رتبه قنادی ها تقسیم و تعیین می شود.

رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران گفت: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در جعبه استاندارد به صورت کاملاً بهداشتی 58 هزار تن و برآورد عالی وی 65 هزار تن است.

این کارمند صنفی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه مدل درجه یک، سفارشی و رژیمی 65 هزار تن و برآورد عالی وی 72 هزار و 500 تن است.

حسینی گفت: استان مازندران برخلاف بسیاری از استان های کشور زولبیا و بامیه درجه دو تولید نمی کند.

وی گفت: در خصوص مواد اولیه پخت زولبیا و بامیه شکر یارانه ای با 45 درصد افزایش در اختیار قنادان قرار گرفته است و تاکنون خبری از توزیع کره قنادی به قنادان نیست.

رئیس اتحادیه قنادان مرکز مازندران اعلام کرد: در حال حاضر قنادی های کره ای با رشد 200 درصدی در بازار آزاد خریداری می شود.

این مقام صنفی تاکید کرد: از دولت می خواهیم هرچه سریعتر نسبت به عرضه و یارانه روغن به قنادان اقدام کند چرا که با این میزان پول برای خرید کره در بازار آزاد چیزی جلوی قناد را نمی گیرد.

حسینی بیان کرد: در استان مازندران 800 قنادی وجود دارد و روزانه 100 تن زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان تهیه می شود که حدود 15 تا 20 تن در مرکز استان است.

وی گفت: فروش زولبیا و بامیه در تابه علنا ​​ممنوع است. توجه: قیمت ها بر اساس وزن جعبه استاندارد می باشد.

به گزارش بالا، در ماه رمضان سال گذشته قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در جعبه استاندارد 40 هزار تن و درجه یک آن 50 هزار تن بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید