اعلام مهم ترین رویدادهای پارالمپیک 2023 / تلاش برای هر چه بهتر برگزاری مسابقات پیش رو

ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921790

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در نخستین روزهای سال جدید، مهمترین رویدادهای ورزشی این کمیته در سال 2023 را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در اولین روزهای سال جدید، مهمترین رویدادهای ورزشی این کمیته در سال 2023 را اعلام کرد.

در این مقاله آمده است:
سال گذشته برای جنبش پارالمپیک بسیار خوب بود و امیدوارم سال 2023 حتی بهتر از سال گذشته باشد. سال گذشته مسابقات مختلفی از جمله مسابقات قهرمانی جهان، مسابقات منطقه ای و … برگزار کردیم و از 28 آگوست امسال دقیقا یک سال تا پارالمپیک پاریس در سال 2024 فرصت داریم و باید با سرعت و آمادگی به این بازی ها برویم.

ورزش های زمستانی
یکی از رویدادهای مهم امسال مسابقات قهرمانی ورزش های زمستانی جهان است که از اواخر ژانویه آغاز می شود.
برای اولین بار پس از جدایی فدراسیون های پارا آلپاین، پارا اسنوبرد و پارا اسنوبرد از فدراسیون بین المللی اسکی، مسابقات قهرمانی جهان برگزار می شود.
با حضور بسیاری از قهرمانان زمستانی پارالمپیک پکن در این رویداد، شاهد هیجان زیادی در این مسابقات خواهیم بود.
همچنین مسابقات اسکی نوردیک در سوئد و مسابقات اسنوبورد و پاراآلپاین نیز در شهرهای مختلف به میزبانی اسپانیا برگزار می شود.
با توجه به فاصله یک ساله تا شروع بازی های پارالمپیک 2024 پاریس، مسابقات زیادی در سراسر جهان برگزار می شود.
پاریس در ماه جولای میزبان مسابقات جهانی پارادو و میدانی خواهد بود و یازدهمین دوره مسابقات جهانی پارادو و میدانی نیز در منچستر برگزار می شود که یکی از اصلی ترین رویدادهای کسب سهمیه بازی های پاریس در سال 2024 است. انتظار می رود بیش از 600 ورزشکار از 70 کشور در آن شرکت کنند.
از دیگر مسابقاتی که امسال برگزار می شود می توان به جام جهانی فوتبال نابینایان در ماه آگوست، جام جهانی تیراندازی با کمان در جولای و جام جهانی بسکتبال با ویلچر در ژوئن اشاره کرد.

بازی های پاراآسیایی هانگژو 2022
بازی‌های پاراآسیایی هانگژو پس از یک سال وقفه ناشی از همه‌گیری کرونا، از ۲۲ تا ۲۸ اکتبر به میزبانی پکن برگزار می‌شود.
این مسابقات چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی است و ورزشکاران در 22 رشته ورزشی به رقابت می پردازند و اضافه شدن دو رشته پاراکوندو و پارا کانو برای اولین بار به این مسابقات از نکات قابل توجه این رویداد ورزشی است.
دور قبلی این بازی ها در سال 2018 و با حضور 3 هزار ورزشکار در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار شد.

افتتاحیه بازی های پارافین آمریکا
از دیگر رویدادهای مهم سال جدید می توان به بازی های پارپن آمریکا اشاره کرد که از 17 تا 26 نوامبر به میزبانی سانتیاگو برگزار می شود.
پیش بینی می شود در مدت 10 روز این مسابقات 2 هزار ورزشکار از سراسر آمریکا در 18 رشته ورزشی در این رقابت مهیج شرکت کنند.

من در حال فروش بلیط بازی های پارالمپیک پاریس 2024 هستم
فروش بلیت های پارالمپیک 2024 پاریس از تابستان امسال آغاز می شود و پیش بینی می شود 3 تا 4 دهم میلیون از این بلیت ها برای تماشای بازی ها فروخته شود.

برنامه مسابقات ورزشی پارالمپیک 2028 لس آنجلس
در سال جدید، فهرست ورزش‌های بازی‌های پارالمپیک 2028 لس‌آنجلس دیده می‌شود. پس از بازی‌های پارالمپیک آتلانتا در سال 1996، آمریکا شاهد دومین بازی‌های پارالمپیک تابستانی به میزبانی لس‌آنجلس در سال 2028 خواهد بود.
کمیته بین‌المللی پارالمپیک سال گذشته 33 درخواست از فدراسیون‌های ورزشی دریافت کرد که درخواست حضور رشته‌های متبوع خود در این رویداد ورزشی را داشتند.
علاوه بر 22 رشته ای که در بازی های پارالمپیک پاریس در سال 2024 شرکت خواهند کرد، پارا کشتی، پارا نوردی، CP پارا فوتبال، پارا گلف، پارا کاراته، پارا رقص، ویلچر برقی فوتبال معلولان، پارا قایقرانی ، پارا موج سواری و پاراتندبال با ویلچر نیز نامزدهای بازی های پارالمپیک 2028 لس آنجلس هستند.
همچنین فدراسیون جهانی پارا والیبال درخواستی برای ادغام والیبال نشسته و والیبال ساحلی برای افراد دارای معلولیت ارائه کرد.

دور اول بازی های Invictus Germany
این بازی ها به میزبانی شهر دوسلدورف و با حضور 500 ورزشکار از 20 کشور از 9 تا 16 سپتامبر سال جاری در آلمان برگزار می شود.
این مسابقات برای اولین بار در سال 1393 برگزار شد و دوره قبلی آن به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا لغو شد.

دیدگاهتان را بنویسید