جشنواره فانوس یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی:

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی گفت: جشنواره فانوس یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی است که در حوزه‌ هنر و رسانه میزبانی آن بر عهده آذربایجان شرقی است.


به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، امیردریادار رضا عباسی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، از برگزاری آیین های افتتاح و پایانی هفتمین جشنواره فانوس در تبریز خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره ۲۴ مهر ماه با مراسمی آغاز و با برپایی مراسم اختتامیه در تالار پتروشیمی و اهدای جوایز به آثار و نفرات برتر به پایان می رسد، اظهار کرد: تعداد ۵۹ اثر در بخش های مختلف این جشنواره از سراسر کشور مورد تجلیل قرا می گیرند.

وی افزود: جشنواره یاد شده یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی است که در حوزه‌ هنر و رسانه میزبانی آن بر عهده آذربایجان شرقی است و معتقدیم قاب رسانه از منظر هنری می‌تواند انتقال دهنده این فرهنگ غنی و ارزش‌های ناب دفاع مقدس به زبان جهانی باشد.

امیر عباسی با اشاره به اینکه در جنگ نامتعارف که امروز با آن مواجه هستیم، با تمام مختصات پیچیده‌ای که دارد جبهه نبرد مشخص نیست و در این میدان اصحاب هنر و رسانه افسران جنگ نوین هستند، نقش هنرمندان و خبرنگاران در مقابله با هجمه های سنگین دشمنان را مهم و تعیین کننده خواند.

وی بهره‌گیری از قاب متنوع و جذاب هنری، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات فرمانده کل قوا، تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در قاب هنر و رسانه، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی، گسترش ارتباط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ شهادت، ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان را از اهداف شش گانه جشنواره فانوس برشمرد.

امیر عباسی ادامه داد: به گواه تاریخ دستاوردهای بسیار ارزشمندی از هشت سال دفاع مقدس در ایران وجود دارد که تبیین این دستاوردها در ابعاد مختلف کاری بسیار ارزشمند است و باید بکوشیم با همکاری رسانه‌ها این دستاوردها به سمع و نظر مردم برسد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید