اصفهان میزبان ششمین جشنواره ملی فانوس است


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811743

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: ششمین جشنواره ملی فانوس در سال 1401 میزبان اصفهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ سرهنگ محمدرضایی پیش از ظهر امروز هشتم اسفندماه در مراسم افتتاحیه پوستر ششمین جشنواره ملی فانوس در حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یکی از وظیفه ما حراست مقدس است و قطعاً یکی از ابزارهای مهم این هنر است. در این راستا با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های حفاظت مقدس.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: مقام معظم رهبری تاکید کردند که باید آثار و نقاط حفاظت مقدس را در قالب هنر حفظ و منتشر کنیم. این هنر با انتشار و ترویج آموزه‌های الهام‌بخش حراست مقدس با ابزارهای مختلف از جمله هنر و رسانه، شعر، هنرهای تجسمی، سینما و تئاتر و سایر تولیدات رسانه‌ای را در بر می‌گیرد که تأثیر هنر در انتقال آثار حماسی بی‌بدیل است.

وی گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره ملی فانوس، جشنواره بین المللی فیلم مسابقه، جشنواره ترنم فتح، جشنواره تئاتر سنگر و جشنواره فیلمنامه نویسان شهید قدم، که ملی و بین المللی هستند و هنرمندان ملی به ویژه استان اصفهان در این جشنواره حضور فعال دارند.

سرهنگ رضایی درباره جشنواره ملی فانوس توضیح داد: جشنواره فانوس با سابقه پنج ساله از سال 1396 آغاز می شود و این جشنواره با موضوعات مختلفی از جمله هنرهای تجسمی، فیلم، تلویزیون، موسیقی، سرود رادیو و بخش ویژه برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان خاطرنشان کرد: مفتخریم که میزبان ششمین جشنواره ملی فانوس در سال 1401 به میزبانی اصفهان باشیم و اعلام می کنیم به یاری خداوند جشنواره تعطیل است و شخصاً و حدود 200 هنرمند از سراسر کشور در اختتامیه جشنواره به میزبانی اصفهان حضور خواهند داشت.

وی در خصوص تفاوت ششمین جشنواره ملی فانوس با سال های گذشته گفت: طبق صحبت هایی که با بنیاد تهران انجام شد، امسال مقرر شد دبیر و دبیر اجرایی جشنواره از استان اصفهان انتخاب شوند که این امر فقط انجام شد. دبیر اجرایی این استان و وراث از تهران بودند اما در سال 1401 قطعا این کار انجام می شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: همچنین در هر قسمت از ظرفیت داوران اصفهانی استفاده می شود و قسمت ویژه ای که در جشنواره ششم به آن اشاره شد ایده اصفهان است. طبق جلسه ای که با مسئولان و شورای هماهنگی داشتیم آبان ماه را می خواستیم و خواستیم این قسمت به این روز اختصاص یابد تا همه هنرمندان با این روز آشنا شوند.

وی یادآور شد: علاوه بر این هر سال اختتامیه جشنواره در آذر یا دی ماه برگزار می شد و می خواستیم میزبان هنرمندان 25 آبان کشور باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تاکید کرد: در اصفهان می‌توانیم با هنرمندان در مسائل شهادت و مقاومت کار جمعی و هنری ابداع کنیم. کار پایداری را ثبت کنید.

وی در پایان گفت: روندی که طی می کنیم کار دست اندرکاران است که با تبلیغاتی که در حال انجام است امیدواریم بتوانیم شرایط هنرمندان را به خوبی تبیین کنیم و از آثار هنرمندان بهره ببریم. هنرمندان اصفهانی در این جشنواره حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید