دو اثر از استان مرکزی در جشنواره ملی فانوس رتبه اول را کسب کردند

ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792490

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی گفت: امسال در مرحله کشوری پنجمین دوره جشنواره فانوس، دو اثر موفق به کسب رتبه برتر کشوری و یک اثر نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امشب در مراسم اختتامیه مرحله کشوری پنجمین جشنواره هنری فانوس گفت: مرحله استانی پنجمین جشنواره فانوس با 22 شاخه مهم. : تئاتر صحنه، تئاتر خیابانی، متن برای بازی، عکاسی، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، مجسمه سازی، خوشنویسی نستعلیق، سریال، فیلم بلند و کوتاه، تئاتر تلویزیونی، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه، موسیقی کلیپ، موسیقی با کلام و بدون کلام، سرود و سمفونی دانش آموزی، پخش رادیویی و پادکست با 93 اثر ارسالی که خوشبختانه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی قابل قبول بود و بهترین آثار به مرحله کشوری راه یافتند.

وی افزود: هنرمندان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره فانوس در پنج بخش مهم هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، تلویزیون و سینما، موسیقی، سرود و رادیو آثار افتخاری خلق کردند و استان مرکزی در این پنج بخش موفق شد جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. دوره ها در جشنواره کسب بین آثار ملی.

سرهنگ کریمی گفت: مهمترین محورهای پنجمین دوره جشنواره فانوس استان مرکزی، نقش امام راحل و رهبری و فرماندهی ایشان در دفاع مقدس، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش بسیج در دفاع مقدس است. دفاع مقدس، نقش شهدا، جانبازان و مبلغان آزاده اسلام ناب محمدی، ولایت مداری و بصیرت جوانان ایران اسلامی، نقش رزمندگان و ایثارگران به عنوان حماسه سازان عزت و سربلندی ایران اسلامی، خانواده های معظم شهدا. ، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و شهدای مقاومت اسلامی برای برگزاری کنگره ملی خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید از استان مرکزی در خصوص این موضوعات، منابع بسیار خوبی در استان داریم.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری و همچنین فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را فراهم می کند و همه هنرمندان و پژوهشگران می توانند از این منابع برای خلق آثار استفاده کنند. “

مدیرکل حفظ آثار و نشر حرم استان مرکزی خاطرنشان کرد: امسال دو اثر دارای رتبه برتر کشوری و یک اثر در مرحله کشوری پنجمین جشنواره فانوس اهدا شد. آقای محمدعلی یزدان پرست رتبه برتر و در رشته تلویزیون آخرین رقص روی برگ با باد به تهیه کنندگی آقای بهمن پارسا آرا با موضوع انتظار مادران شهدا حائز رتبه دوم شد. و تندیس هفت پیکر ساخته آقای ناصر جباری نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید