اعلام میزان افزایش مستمری به مشتریان پس از بازیابی دستمزد + لحظه پرداخت معوقات

به گزارش 25 مهرماه ایسنا، نایب رئیس اتاق ریاست جمهوری برای بهبود معیشت مردم اعم از مستمری بگیران و مستمری بگیران و لزوم رعایت انصاف در نظام پرداخت و ارتقای معیشت آنان، عدالت در توزیع اعتبار، پرداخت عادلانه و افزایش قدرت خرید مردم از ارائه یک فوریت لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​در مجلس خبر داد. پیرو این موضوع اعضای شورای اسلامی روز گذشته با 198 رای موافق جزییات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و احیای حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​را تصویب کردند.

البته در بخشی از این مصوبه به افزایش 30 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور اشاره شده است. همانطور که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته حمایت و مراقبت های اجتماعی گفت: در ابتدای سال 20 درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و امروز 30 نفر را لحاظ کردیم. ٪. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان اجتماعی مشمول افزایش 50 درصدی دستمزد می شوند.

پیش از این میزان کمک هزینه معیشت مشمولان تحت پوشش کمیته مددکاری و سازمان بهزیستی برای خانواده یک نفره ماهانه 420 هزار تومان، خانواده دو نفره 600 هزار تومان، خانواده سه نفره 840 هزار تومان، چهار نفره اعضای یک خانواده یک میلیون و 80 هزار تومان و یک خانواده پنج نفره یک میلیون و 320 هزار تومان است، گمان می رفت با این 30 درصد افزایش، میزان مستمری خانوار به این ترتیب افزایش یابد.

در همین راستا سید مرتضی حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور در خصوص زمان پرداخت معوقات مستمری مهرماه به مددجویان تحت پوشش به ایسنا گفت: همزمان با پرداخت مستمری آبان ماه، دولت باید مابه التفاوت مستمری مهرماه را نیز به مددجویان موسسات بهزیستی پرداخت کنید و به حساب مددجو واریز کنید.

به گفته وی، با افزایش 30 درصدی مستمری مشمولان تحت پوشش، مستمری خانوارهای تک نفره 550 هزار تومان، خانوارهای دو نفره 780 هزار تومان، خانوارهای سه نفره یک میلیون و 900 هزار تومان می شود. برای خانوارهای 4 نفره یک میلیون و 400 هزار تومان و برای 5 نفر به بالا یک میلیون و 720 هزار تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید