اعلام میزان بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس از کمبود 260 هزار معلم در کشور خبر داد و گفت: دولت یک میلیارد و 645 میلیون به صندوق آموزش و پرورش بدهکار است.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در همدان گفت: در راستای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش، تعدادی از نیروهای عقب مانده در نهضت سوادآموزی در سال گذشته جذب شدند که حدود 30 هزار نفر از این افراد بودند.

اعلام میزان بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان

وی بیان کرد: اکنون نیروهای مربیان پیش دبستانی، مربیان قرآن، طرح امین، غیرانتفاعی و… دیگر برای استخدام در آن موسسه مشخص نشده اند که بر اساس آن کمیته طرح جذب را تصویب کرد و بار دیگر به صحن ارسال شد و با توجه به شباهت دو طرح، با دستور مجدد رئیس مجلس ارجاع شد. به کمیته و در نتیجه دوباره به سالن فرستاده شد، امیدواریم در آینده نزدیک مشکل منبع تغذیه حل شود.

نماینده مردم همدان و فمینین در شورای اسلامی از کمبود 260 هزار معلم در کشور خبر داد و افزود: در آموزش و پرورش نیز با کمبود 50 هزار نیروی پشتیبانی مواجه هستیم و در استان همدان 4 هزار معلم کمبود داریم. “

فلاحی بیان کرد: از کسانی که ریشه ملی و مذهبی دارند و دغدغه تربیت نسل ها را دارند می خواهم به کمک آموزش و پرورش بیایند و برای تامین مدارس و نیروی انسانی در آموزش و پرورش تلاش کنند.

وی بیان کرد: تلاش کردیم مشکل نظام آموزشی را حل کنیم و در بحث نظام ارزشیابی معلمان با توجه به اینکه اصول کلی را تصویب کردیم و با وجود اینکه دولت قبل به بیش از 5 هزار میلیارد اعتبار نگاه نمی کرد، دولت فعلی در سال 1401 بالغ بر 1401 شد. بالغ بر 37 هزار میلیارد اعتبار برای ارتقای جایگاه معلمان و ارتقای معیشت و کیفیت آموزش در این زمینه در نظر گرفته شد.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس گفت: در صندوق ذخیره معلمان که بسیاری از اموال معلمان در دولت قبل دستکاری شد، باید اساسنامه اصلاح شود تا معلمان بتوانند از مزایای این صندوق استفاده کنند. علاوه بر بازنشستگی .

فلاحی تصریح کرد: دولت در سال های اخیر سهم خود را در صندوق ذخیره معلمان پرداخت نکرده است در حالی که معلمان سهم خود را پرداخت کرده اند و در این راستا در دولت قبل 16 هزار میلیارد از صندوق برداشت کرده اند و اکنون 1645 میلیارد را دولت گرفته است. به صندوق فرهنگیان بدهکار است که باید پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید