اعمال رتبه معلم بار مالی سنگینی خواهد داشت

اعمال رتبه معلم بار مالی سنگینی خواهد داشت

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع نمایندگان وزارتخانه ها با بیان اینکه معاونت های مجمع الجزایر جدا نیستند بلکه باید هماهنگ باشند، گفت: رئیس جمهور بر تعامل دستگاه های دولتی تاکید دارد و در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر می کند. در دولت های گذشته انتخاب استاندار با هماهنگی وزیر کشور و رئیس جمهور انجام می شد اما اکنون بحث انتخاب استاندار در دولت مطرح است و شاید به همین دلیل برخی انتصاب ها به تاخیر می افتد.

وی ادامه داد: مردم انتظار هماهنگی مجلس و دولت را دارند و هیچ اختلافی بین دولت و مجلس را نمی پذیرند؛ بنابراین نباید مشکل بی مورد وجود داشته باشد. باید روابط معقول، منطقی و صمیمانه بین دولت و مجلس برقرار شود. ما نمی خواهیم کسی را بخریم و جایگاه دولت را کم کنیم، بلکه می خواهیم روابط خوب و تعامل خوبی با مجلس برقرار کنیم.

حسینی افزود: باید مطالبات و روحیه نمایندگان را درک کنیم. اکنون موضوع رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار گرفته است. همه نمایندگان باید فعال باشند و نگویند به ما کاری ندارند، بلکه همه کمک کنند. زیرا اگر در مجلس همین روند را ادامه دهد، بار مالی سنگینی وارد می شود که هیچکس از عهده آن بر نمی آید و محدودیتی هم ندارد. ما به لایحه دولت پایبند هستیم اما نباید در کمیسیون موضوع جدیدی به آن اضافه شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون روابط دولت و مجلس خوب است، ادامه داد: به هر حال ممکن است طرح، موضوع یا استیضاح باشد و نمایندگان مجلس باید کمک کنند. ما به دنبال ایجاد تنش نیستیم، بلکه به دنبال ایجاد تعامل سازنده با مجلس هستیم.

حسینی افزود: دفتر رئیس جمهور به برگزاری این جلسات ادامه می دهد و ما نیز به طور مرتب این جلسات را برگزار می کنیم. در جریان رای اعتماد، با تلاش نمایندگان مجلس، وزرا موفق به کسب بیش از 200 رای شدند. علاوه بر این برای توسعه امور و ایجاد تعامل مناسب با مجلس نیازمند هماهنگی نمایندگان هستیم. از سوی دیگر با توافق مجلس مقرر شد وزرا هر دو هفته یکبار در مجلس حاضر شوند و با نمایندگان دیدار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید