اغتشاش مهدی طارمی در پازتاگال; ستاره ایرانی در آستانه شکستن رکورد تاریخ است

290451 245 خبر خاکستری

گل این هفته مهدی طارمی به پاکوس دی فریرا گل پانزدهم و بیست و چهارم این مهاجم بوچهری بود.

طارمی 15 گل در لیگ پرتغال به ثمر رسانده و 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا دارد. دو گل در سوپرجام و دو گل در آلیانز کاپ از دیگر دستاوردهای طارمی در این فصل است.

تعداد گل های این مهاجم در سومین فصل حضورش در پورتو به عدد 73 رسید. با این آمار، این بازیکن 30 ساله از موزس مارگا و فالکائو، دو مهاجم سابق پورتو که 72 گل به ثمر رساندند، پیشی گرفت.

طارمی جزو پنج گلزن برتر خارجی تاریخ پورتو است و در این فصل حداقل می تواند در این جایگاه پیشرفت کند و به جمع سه گلزن برتر برسد.

به گزارش روزنامه اوجوگو، اگر بوچهری مهاجم پورتو در این فصل یک گل بیشتر بزند به رباح ماجر می رسد و با زدن 5 گل دیگر می تواند از نظر تعداد گل های زده از “هالک” مهاجم برزیلی و سابق پورتو پیشی بگیرد. در تاریخ پورتو

در آن صورت تنها «جکسون مارتینز» (92 گل) و «ماریو ژاردل» (168 گل) به عنوان گلزنان خارجی تاریخ پورتو بالاتر از طارمی خواهند بود.

این تنها آماری نیست که طارمی می تواند به دست آورد. اگر این مهاجم سه گل دیگر به پورتو بزند، تعداد گل های خود در این فصل را به عدد 27 می رساند و بهترین فصل دوران حرفه ای و فوتبالی خود را به ثبت می رساند.

با وجود اینکه پورتو از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد اما این تیم هنوز 5 بازی در لیگ پرتغال باقی مانده است و طارمی می تواند از این فرصت برای زدن گل های بیشتر استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید