افتتاح تالار مرکزی کرمان تا پایان سال 1401 / اولویت های اداره کل بر اساس عدالت فرهنگی است.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910309

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام کرد؛

محسن روحی گفت: تالار مرکزی شهر کرمان تا پایان سال در دی یا بهمن افتتاح می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محسن روحی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان قطعا اولویت ها را در دوره جدید در نظر گرفته و دنبال می کند، گفت: اصل کار تکمیل پروژه های فرهنگی ناتمام است.

مدیر اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی استان کرمان ادامه داد: شش پروژه فرهنگی ناتمام در استان داریم که پنج پروژه از این تعداد در مناطق و شهرهای فقیرنشین واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه تالار مرکزی شهر کرمان تا پایان سال در دی یا بهمن افتتاح می شود، گفت: تلاش کردیم تخصیص اولیه اعتبار برای پروژه های نیمه تمام مشخص شود و تلاش بر این است که در چهار سال آینده از عملیات دولت، پروژه تکمیل ناتمام

این مسئول تصریح کرد: اولویت دیگر ما توجه به ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان های استان است. قبلا اعتبارات شهرستان و به ویژه مناطق محروم کم بود و در نظر داریم اعتبارات شهرستان را دو برابر کنیم.

روحی با اشاره به اینکه اولویت دیگر در حوزه برگزاری جشنواره های استانی است، تصریح کرد: در نظر داریم مانند جشنواره موسیقی استانی در شهرستان بافت، جشنواره هایی را در شهرستان ها برگزار کنیم و جشنواره آواها و جشنواره های جدید را در نظر داریم. در شهر راور برگزار می شود.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: اقدام دیگر در این اداره کل در زمینه آموزش رایگان هنری است که در این راستا در 9 نقطه استان از جمله بم، ریگان، فخرج، نرماشیر، بافت، ارزویه، راور، کوهبنان، شهداد، گلباف و اندوجر از این آموزش هاست.
ما 32 دوره ارائه کرده ایم که دوره اول در تیرماه برگزار شد و دوره دوم در اواسط آذر برگزار می شود.

وی توجه به اقتدار فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر اولویت ها عنوان کرد و افزود: از دیگر اولویت های سازمان توجه به صنایع فعال و خلاق فرهنگ و هنر است. به عنوان مثال در حوزه انیمیشن استان حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد و به زودی به قطب انیمیشن کشور تبدیل می شود و در حال حاضر شاهد اکران پنجمین انیمیشن انیمیشن کاران کرمانی به نام «لوپتو» هستیم. .

این مسئول ادامه داد: این اداره کل کارگروهی در خصوص صنایع فعال و خلاق فرهنگ و هنر تشکیل داده است تا ارتباط بین حوزه های اقتصاد و هنر ایجاد شود.

روحی با تاکید بر اینکه توجه به هنرستان های هنرهای زیبا با نگاه و رویکرد طرح تحول یکی از اولویت های جدی ماست، تصریح کرد: علاوه بر شهر کرمان، دو هنرستان در شهرهای سیرجان و بم داریم که این دو هنرستان را داریم. در تلاش برای رفع مشکلات این دو مرکز هستند.

مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در حوزه سینماهای استان توجه این اداره کل به شهرهایی که سینما ندارند را مد نظر دارد. قبل از زلزله سه سینما در شهر بم وجود داشت که در حال حاضر سینما در این شهر وجود ندارد و قصد داریم تا پایان سال یک سینما در این شهر افتتاح کنیم و امیدواریم تعداد سینماهای کرمان افزایش یابد. استان افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص جشنواره موسیقی نواحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره در آبان ماه برگزار شد، پیشنهاد شد زمان برگزاری این جشنواره به اردیبهشت ماه منتقل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید