افتتاح فاز نخست پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله قدیم پودنک شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس

فاز اول پروژه احیاء و امحاء منطقه 11 پودنک شهرداری با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر افتتاح شد. شیراز، مسئولین سپاه فجر فارس و اهالی این محله در مسجد جامع پودنک این مراسم با بازدید از خیابان های منطقه پودنک همراه بود.

همراهی مردم محله با بهسازی محله اصالت و فرهنگ غنی مردم را به ارمغان می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این آیین که به بیان اهمیت افعال انسان در نزد خداوند پرداخت، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که انسان را وارث خود در زمین قرار دادم تا آن را رونق بخشد.

آیت الله لطف الله دژکام تصریح کرد: در منطقه پودنک آبادی تاسیس شد و همکاری مردم محله با بهسازی محله اصالت و فرهنگ غنی مردم را به ارمغان می آورد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حفظ ثواب و رضایت خداوند برای قیامت محدود به چند کار خاص نیست، گفت: حتی ایجاد چراغ در معابر عمومی موجب رضایت خداوند می شود. پس اگر کار برای رضای خداوند متعال باشد خیر دنیا و آخرت را نصیب بندگان می کند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در آبادانی محله خود بسیار ارزشمند است و همه نهادها و سازمان ها باید در نوسازی محلات کوشا باشند.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل تعاونی مردم پودناک در توسعه شهرستان باید مورد تشویق قرار گیرد، تصریح کرد: خدمت خالصانه به مردم برای رضای خداوند متعال ماندگار خواهد بود و خداوند متعال مصلحت کسانی را که به دنبال آن هستند را تامین خواهد کرد. خدمت به مردم در دنیا و آخرت، به فرموده حضرت زهرا (س) کار برای خدای متعال ارزش زیادی دارد. چون هدر نخواهد رفت.

شهرداری شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اجلاس قلوب مؤمنان برای آبادانی محله برکات آثار را افزایش می دهد و کانون مسجد نیز برکات آن را افزایش می دهد.

احساس رضایت ساکنان محله پدوناک بسیار مهم بود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی گفت: فعالیتی که شهرداری در این منطقه انجام داد نشان بزرگی از عشق و محبت شخصیت های مختلف مردم از جمله بانوان و مردم منطقه پودنک بود.

سید ابراهیم حسینی افزود: شهرداری پروژه های زیادی دارد و با توجه به کارهای طولانی مدت انجام شده در این محله، رضایت شهروندان این محله بسیار حائز اهمیت بود.

وی با اشاره به اینکه انسجام محلی در این منطقه به خوبی شناخته شده است، افزود: اعضای شورای ششم بر موضوع محرومیت زدایی تمرکز کرده و به عنوان سیاست کاری آن را دنبال می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: موانع دیگری به ویژه ایجاد مسیر مواصلاتی ویژه خودروهای اورژانس در منطقه پودنک فراهم شود.

حمایت مثال زدنی از شهروندان در اجرای پروژه ها

شهردار کلانشهر شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: 150 خانواده شهید در منطقه پودنک مستقر هستند و بنابر برخی گزارش ها قدمت این منطقه به دوران شیراز با بیش از هزار سال قدمت و قبرستانی که در کنار بستان ارگوان در این محله قرار دارد، قدمتی 1700 ساله دارد.

محمدحسن اسدی افزود: اقدامی که در این محله برای بازآفرینی و احیاء انجام شد از اجرای چند تقاطع دشوارتر است.

وی با اشاره به همکاری مثال زدنی شهروندان در اجرای پروژه ها افزود: در این منطقه جدای از محرومیت زدایی بخش زیادی از مشکلات و مسائلی که در این منطقه وجود دارد دفع آب های سطحی، فاضلاب است. ، زیرسازی و آسفالت معابر که اقدامات لازم برای رفع مشکلات به وجود آمده است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر 3 درصد از بودجه عمرانی شهر شیراز را برای پروژه های فقرزدایی اختصاص داده است.

اسدی افزود: اقدامی که در بازسازی و احیای بخشداری پودنک انجام شد نمونه بی نظیری از زیرساخت ها، بازسازی و احیا در کشور است.

وی ادامه داد: تا زمانی که همه در کشور به تفاهم نرسند نمی توانیم محرومیت زدایی را پایان دهیم و نمی توانیم بگوییم این اقدام تنها وظیفه دولت، شهرداری و شورا است بلکه همه باید مشارکت داشته باشیم. با یکدیگر در رفع محرومیت.

به گفته شهردار شیراز؛ طرح بازآفرینی و احیای ناحیه پودنک با سایر پروژه ها بسیار متفاوت است و در هر نقطه از شهر چنین محله هایی وجود دارد و این وظیفه بر عهده کلیه شهرداری های مناطق یازده گانه است که بازآفرینی و احیاء را در محلات و در جغرافیای شهر اجرا کنند. مکان

اسدی در پایان ابراز امیدواری کرد: این نقطه شروع خوبی برای بافت های فرسوده شهر شیراز است و با توجه به اینکه شورا و شهرداری امکانات و مزیت های بسیار خوبی در بافت های فرسوده ارائه کرده اند، امتیازات خوبی نیز داده شده است. تسهیل کرد.

شهرداری شیراز

بازسازی منطقه پودنک در دو بخش انجام شد: بهسازی و نوسازی

در این مراسم شهردار منطقه 11 شیراز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه احیا و محرومیت زدایی منطقه پودنک شهرداری گفت: طرح احیا و احیای منطقه پودنک از طریق فرم اجرایی شده است. اجرای طرح تاکتیکی توسعه شهری مبتنی بر مشارکت مردمی.

علی فراشایان افزود: کارهای اکتشافی زیادی روی این پروژه انجام شد و چندین ماه بود که نیازهای شهروندان همانطور که در محله بودند شنیده می شد و تصمیم گرفتیم در 2 قسمت بهسازی و نوسازی محله پودنک را بازآفرینی کنیم.

شهردار منطقه 11 شیراز تصریح کرد: پروژه مرمت منطقه پودنک پیوند فرهنگی دارد و با توجه به فرهنگ غنی مردم این منطقه مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار چشمگیر بود.