آغاز فاز توسعه کارخانه دیزل کش و افتتاح پروژه نساجی در شیراز


ساعت: 01:57
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837925

با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، کارخانه مرگبار گازوئیل تعمیر و کارخانه نساجی پلی پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فرینا ؛ با حضور سعید محمد کارخانه مرگبار گازوئیل با اعتبار اولیه 800 میلیارد تن ظرفیت تولید 5000 کامیون در سال و با افتتاح به 800 دستگاه را دارد. مردم به طور مستقیم و 5000 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می کند.
این کارخانه در حال حاضر 3000 کشنده دیزلی در سال تولید می کند.
پروژه دوم بهره برداری از کارخانه نساجی پلی پروپیلن در منطقه ویژه اقتصادی شیراز بود که سالانه 3500 تن پارچه و کیسه لمینت تولید می کند.
برای راه اندازی این پروژه یک میلیون و 250 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی و 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی جذب شده است.
پس از افتتاح این کارخانه 80 نفر استخدام خواهند شد.

با توسعه و افتتاح دو پروژه صنعتی در شیراز برای 880 نفر شغل ایجاد می شود.

باید بگویم؛ سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز سه شنبه (19 اردیبهشت) به منظور شرکت در نشست یک روزه مدیران مناطق ویژه اقتصادی شیراز به این منطقه سفر کرد.

در این نشست یک روزه به مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی به ویژه راهکارهای اجرای شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی» در این مناطق پرداخته می شود.

لازم به ذکر است؛ مناطق ویژه اقتصادی کشور سهم عمده ای از تولید ناخالص داخلی، صادرات و اشتغال زایی کشور را به خود اختصاص داده اند و امیدواریم با بهبود نسبی شرایط اقتصادی در این مناطق بتوانند نقش اساسی در جهش اقتصادی کشور داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید