فاز اول پروژه شهر شهید سلیمانی اراک 47 درصد پیشرفت دارد/ با ایجاد کلینیک صنعتی تخصصی از تعطیلی 110 کارخانه جلوگیری کنید.

ساعت: 18:33
تاریخ انتشار: 1400/08/27
کد خبر: 1785400

کریمی با اشاره به اینکه پیشرفت فاز اول پروژه شهر شهید سلیمانی پس از گذشت یک سال و نیم از آغاز به کار امروز ۴۷ درصد است، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در بازدید از سردار سید امینولا امامی مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران و کارکنان شرکت جهاد مسکن در روند طراحی شهید سلیمانی در اراک اظهار داشت: امید در مناطق محروم در بخش های مختلف اقدامات مختلفی از جمله اجرای شعار سال در بخش های مختلف تولیدی و رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی، حمایت از ازدواج جوانان، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان انجام داده است. تحقق اقتصاد پایدار و مردمی توانمندسازی مردم، اجرای طرح های آب و کشاورزی، مبارزه با ولیعهد و نهضت امداد از جمله اقدامات مهم است.

وی افزود: در بخش صنعت و برای رفع موانع تولید بیش از 800 واحد صنعتی ارتقا یافته و کلینیک صنعتی تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و فعالان بخش های مختلف صنعت راه اندازی شده است تا از تعطیلی 110 کارخانه جلوگیری شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ایجاد 700 صندوق قرض الحسنه با رویکرد مردمی یکی از اقدامات اشتغالزایی سپاه است که بیش از 2100 شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: 24 هزار نیروی جهادی بسیج در قالب یک هزار و 250 گروه جهادی تخصصی مستقر در مراکز جهت ارائه خدمات مختلف از جمله اقدامات خدمت رسانی به مردم در استان منجر به اجرای بیش از 1600 طرح عمرانی و محرومیت بیشتر از آن شده است. در پنج سال گذشته به بیش از 150 میلیارد تن رسیده است.

کریمی ادامه داد: حمایت از واحدهای کوچک و متوسط ​​با بازدهی سریع در صنعت تبدیل با رویکرد اجرای اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات مهمی است که نتیجه این اقدام در قالب یک پایگاه تخصصی اشتغال است. ایجاد بیش از 8000 فرصت برای کار.

وی افزود: توانمندسازی مردم با رویکرد آموزش و تامین امکانات از دیگر اقدامات مهمی است که بیش از 30 هزار نفر دوره های آموزشی و تخصصی را گذرانده اند و با هدف ایجاد اشتغال 1500 نفر تا پایان سال انجام شده است.

فرمانده سپاه روحلا استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد قرارگاه تخصصی حفاظت و صیانت از منابع آبی از دیگر اقدامات مهم است، گفت: این قنوات ده ها هزار کیلومتر است.

وی افزود: بیش از 700 واحد مسکونی محرومین در دو سال گذشته در استان مرکزی به ولی فقیهان انقلاب اسلامی واگذار شده و بیش از 8.5 میلیارد تن کمک نقدی و غیرنقدی به بافت های فرسوده انجام شده است. سیستان و بلوچستان در یک سال و نیم اخیر کمک ها به صورت موقت ارسال شده است.

کریمی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم ساخت مسکن کارکنان سپاه استان مرکزی در قالب شهید حاج کاسم سلیمانی و در مجموع 1250 واحد مسکونی است که از این تعداد 700 واحد در فاز اول ساخته می شود و در فاز دوم باقی می ماند. فاز هر آپارتمان 8 طبقه که 6 طبقه مسکونی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت فاز اول پروژه شهر شهید سلیمانی امروز با گذشت یک سال و نیم از راه اندازی آن 47 درصد است، گفت: این نشان از کار جهادی خانه جهاد دارد. ظرفیت و توانمندی های شرکت ساختمانی «یکی دیگر از ویژگی های موفق در اجرای این پروژه.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی یکی از بهترین استان ها در ساخت پروژه های مسکن کارکنان است و به فضل الهی این اقدام را تا رفع قاطع و قطعی مشکلات مسکن کارکنان از سوی شهرستان ادامه خواهیم داد. شهید سلیمانی که تمامی استانداردهای لازم را دارد و الگویی در ساخت شهرک های پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید