افتتاح پروژه های خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع).

ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790858

ظهر امروز طی مراسمی از پروژه های خیریه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) که با وام 30 میلیارد ریالی به بهره برداری رسید، رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امشب طی مراسمی در شب ولادت حضرت زینب (سلام الله علیها) و روز پرستار با حضور مسئولین و علما از طرح های خیریه حضرت اباالفضل(ع) بازدید شد. رونمایی شد.(ع) با 30 میلیارد ریال وام.
جوانان در نیازمندی به خدا توکل می کنند
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح های خیریه حضرت اباالفضل(ع) و توزیع جهیزیه بین جوانان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: این مسجد دارای من است. در این گونه مسائل بسیار فعال بوده است که امیدواریم همیشه باز باشد.
وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی امروز که تورم بالایی وجود دارد، بسیاری از خانواده ها از فقر رنج می برند. این مدل کمک باید افزایش یابد، البته کمک یک واجب است و خداوند این کمک را دریافت می کند و به آن پاسخ می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی های مهم حضرت زینب (س) که جوانان باید در زندگی خود اولویت داشته باشند، گفت: یکی از ویژگی های حضرت زینب (س) جهت گیری به سوی خداست.
گفت: حضرت زینب علیهاالسلام در میان مشکلاتش به خدا توکل کرد. اگر انسان با خدا باشد خداوند به او می گوید از هیچ چیز نترس.
حجت الاسلام رفیعی اطاعت و موافقت با خدا را ویژگی بعدی عنوان کرد و گفت: در زندگی مصیبت هایی مانند مرگ خویشاوندان، سیل، بیماری ها و موارد دیگر وجود دارد که در این مواقع باید گفت خدایا من راضی هستم. رضایت شما
وی افزود: حجاب و عفاف حضرت زینب و صبر این بانو از دیگر صفات ایشان است.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی های حضرت زینب(س) ولایت آن حضرت است، گفت: این ویژگی بسیار مهم است. اوایل انقلاب خیلی ها در این زمینه لغزش کردند.

خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه است
همچنین در ادامه این جلسه حیدری فرماندار کوم با تاکید بر اینکه این اقدام خوبی است، گفت: اهدای جهیزیه به تازه عروس به این دلیل است که در دین ما به خانواده اهمیت ویژه ای داده شده است.
وی ادامه داد: رعایت حجاب موجب حفظ خانواده می شود، یعنی حجاب موجب استحکام خانواده می شود.
فرماندار کوم گفت: تحکیم خانواده موجب تحکیم جامعه می شود.
وی افزود: اگر خانواده محل امنی برای تربیت فرزندان باشد این جامعه نیز امن خواهد بود.
هایدی گفت: این گونه نهادها با فعالیت خود در حوزه خانواده در واقع پایه های جامعه را مستحکم می کنند.
افزایش کارکرد مسجد
اما در بخشی از این برنامه، حجت الاسلام روحانی، مدیر ستاد هماهنگی مساجد استان قم، مسجد و موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) را بسیار درخشان دانست و گفت: خداوند می فرماید به همدیگر کمک کنید تا مشکلات حل شود.
وی افزود: ما باید کار خیر را یاد بگیریم و او را رها کنیم یا در مسجد و محل زندگی خود تا حد امکان تقویتش کنیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کوم با اشاره به مقاوم سازی مسجد گفت: آیت الله میرعظیمی با فعال سازی مسجد، مسجد را تقویت کردند.

همچنین سیدکاظم میرعظیمی در پایان این مراسم با بیان اینکه امروز پروژه های مختلفی افتتاح می شود، گفت: بهره برداری از ساختمان جدید پرورشگاه کوثر، افتتاح و بازسازی کتابخانه خواهران و برادران حضرت ابوالفضل (ع)، آغاز بازسازی بیت کوثر. العباس در مشهد و افتتاح کارگاه زنان سرپرست خانوار شماره سه از جمله این طرح هاست.
وی با اشاره به اینکه این اعتبارات بالغ بر سی میلیارد ریال اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به ولادت حضرت زینب(س) به جوانان روس جهیزیه تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید