حضرت ابوالفضل (ع) نمونه کامل آرمان خواهی و ایثار / نقش بی بدیل بصیرت علمای کربلا در مقابله با جنگ سایبری


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813656

حجت الاسلام محمد پوراکبر گفت: رسالت امروز ما در این جنگ سایبری بهره گیری از زیبایی، جوانمردی، ایثار و آرمان خواهی حضرت عباس (ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد پوراکبر کارشناس مذهبی با تبریک اعیاد شعبانیه در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: حضرت ابوالفضل(ع) به دلیل ویژگی های شخصیتی مورد توجه مردم قرار گرفته و از جایگاه بالایی در جامعه شیعه برخوردار است.

وی ادامه داد: در واقعه کربلا حضرت عباس(ع) سرانجام تشنه به آب رفت، اما تشنه بازگشت; این عمل امام نماد ایثار همراه با بصیرت است.

حجت الاسلام پوراکبر افزود: حضرت عباس(ع) الگویی کامل برای همه مردمی است که در طول تاریخ به دنبال آزادی بوده اند.

این کارشناس مذهبی گفت: این امام جماعت در دوران دفاع مقدس الگویی برای جانبازان و رزمندگان بود و امروز جانبازانی که با درد و سختی زندگی می کنند صبر و استقامت خود را از حضرت عباس (ع) می گیرند.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید کردند روحیه انقلابی گری نشأت گرفته از شخصیت حضرت عباس(ع) است و مسئولان و مدیران باید این الگو را در رأس همه امور در جایگاه خدمت به مردم قرار دهند.

حجت الاسلام پوراکبر افزود: در جنگ های تاریخی، پرچم همیشه در دست دلاوران و دلاوران بوده است و حضرت عباس (ع) در تاریخ به شجاعت، گذشت و فداکاری معروف است و امام حسین (ع) پرچم را تحویل گرفت. به این امام در واقعه کربلا».

این کارشناس با بیان اینکه حضرت عباس(ع) الگوی مختص دوران جنگ و دفاع نیست، گفت: اکنون نیز در صحنه جنگ نرم برای حفظ ارزش های انقلاب و اسلام باید یک الگوی مناسبی قرار دهیم. مثال.”

وی تاکید کرد: صحنه مخالفت با جنگ نرم بسیار دشوارتر از جنگ سخت است چرا که در این نبرد باورها و ارزش ها مورد تهاجم قرار می گیرد و جای شهید و جلاد به طور غیرمستقیم و بسیار هوشمندانه تغییر می کند.

حجت‌الاسلام پوراکبر ادامه داد: امروز دشمن از جنگ روایت‌ها برای تغییر ارزش‌ها و تغییر هوشمندانه و هدفمند بسیاری از وقایع تاریخی و اسلامی استفاده می‌کند.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: رسالت امروز ما در این جنگ سایبری استفاده از زیبایی، جوانمردی، ایثار و آرمان خواهی حضرت عباس (ع) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید