افراد مشهور و ورزشکاران قربانی دائمی دزدان هستند. این بار فرهاد مجیدی

افراد مشهور و ورزشکاران قربانی دائمی دزدان هستند.  این بار فرهاد مجیدی

روز جدید : معروف بودن کافی است تا کوچکترین دزدی را در فضای مجازی از شما دامن بزند و تیمی ویژه برای دستگیری سارقان املاک تشکیل دهد و رسانه ها با آب و تاب آن را پوشش دهند.

افراد مشهور و ورزشکاران قربانی دائمی دزدان هستند

فرهاد مجیدی آخرین نفری بود که توسط سارقان نقره سوزانده شد و گاوصندوق منزل وی به سرقت رفت و مقدار زیادی پول نقد از جمله ریال و ارز به سرقت رفت. اگرچه فرهاد مجیدی مطمئنا آخرین سلبریتی نیست که قربانی دزدان شده است، اما می‌تواند امیدوار باشد که با توجه به اینکه پرونده‌اش به رسانه‌ها درز کرده و سرمربی پسران تهرانی است، به زودی خانه‌اش را از چنگ دزدان و او تسخیر کنند. اموال مصادره شد.

هیچ سالی نیست که برخی از افراد مشهور و ورزشکار مورد سرقت قرار نگیرند و اخبار آنها به برترین اخبار رویدادها تبدیل نشود. در این میان، اگر یک سلبریتی از وضعیت امنیتی شهر انتقاد کند، با واکنش معمول پلیس مواجه می‌شود که امنیت خانه‌اش به طور کامل تامین نشده و خودش مقصر این اتفاق است، حکمی که روزانه ده‌ها بار برای شهروندان صادر می‌شود.

دستگیری پدربزرگ دزد علی دایی

در دو سال اخیر به غیر از سرقت روز شنبه از منزل فرهاد مجیدی، شاید جنجالی ترین سرقت از هنرمندان و ورزشکاران مربوط به سرقت گردنبند علی دایی باشد که جنجال زیادی را بر سر انتشار فیلم لحظه سرقت به راه انداخته است. هفتم آبان ماه سال گذشته، علی دایی و دخترش از دفتر کارش در خیابان آصف خارج شدند اما دو همدست، گردنبند علی دایی را به سرقت بردند. چهار روز بعد عامل سرقت گردنبند دستگیر شد اما همدستش با ترس از کشور خارج شد.
سرانجام 14 ماه بعد سارق گردنبند علی دایی محاکمه و به 9 سال زندان و شلاق محکوم شد.

سرقت دختر مهراب قاسمانی

23 شهریور سال گذشته دزدی در منطقه پاسداران تهران با گوشی موبایل دختر قاسمانی را سرقت کرد. با انتشار تصاویری از مهراب قاسمانی و انتقاد وی از پلیس، موضوع به سرعت در فضای مجازی کشیده شد. موضوع داغ آنقدر مهم بود که 20 روز بعد سارق تلفن توسط پلیس دستگیر شد و جلوی دوربین رسانه ها رفت. وی اعتراف کرد که دختر قاسمانی را دزدیده و گوشی تلفن همراه وی نیز پیدا شده است تا پرونده خیلی زود مشخص شود و سارق دستگیر شود.

سرقت از خانه بازیگر

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما اواسط خردادماه امسال از سرقت جواهرات و اشیای قیمتی خود از سارقان خانه اش خبر داد و با انتقاد نوشت: آیا ورود به خانه و دزدی به این راحتی است؟!

اما انتقادات وی با واکنش پلیس روبرو شد زیرا رئیس پلیس پیشگیری تهران خود این بازیگر را مقصر دانست و گفت که خانه اش اصلا امن نیست.

سرقت توسط عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور محبوب ترین هنرمند ایران دو برابر دزدان نقره داغ بود. وی اولین بار در سال 1366 توسط سارقان نقره مورد بازرسی قرار گرفت و سارقان طلا، سکه، ارز، پول و اشیای قیمتی را از منزل وی به سرقت بردند و بار دیگر از داخل زانتیا قربانی سارقان خودرو و لپ تاپ ارزشمند خود شد و مورد سرقت قرار گرفت.

سرقت مسلحانه از ایمان مبعلی

فوتبالیستی کوچک اما از نظر فنی در سالهای اخیر استقلال هم توسط دزدان نقره کاشته شده است. ایمان مبعلی در حالی که بعد از یکی از بازی های استقلال در تهران بازی می کرد در حال بازگشت به خانه بود که یکی از هواداران استقلال به او نزدیک شد و درخواست سلفی کرد. این بازیکن یاغی درخواست او را پذیرفت و هوادار فوتبال را سوار ماشینش کرد تا در اتوبان نباشد اما مرد جوان چاقویی را زیر گلوی استقلالی ها گذاشت و با گرفتن تمام پول هایش فرار کرد.

سارقان کیف پریناز ایزدیار دستگیر شدند

اواسط سال 95 بود که سارقان کیف را از خیابان های شلوغ ربودند و کیف پریناز ایزدیار بازیگر را از صندلی عقب ماشینش ربودند و این بازیگر به مولچر فروخته شد.

سوپراستار سینما نیز قربانی یک سرقت شده است

در سال 86 خبر سرقت وسایل شخصی هدیه تهرانی از ماشینش در یکی از بیمارستان های تهران منتشر شد. این بازیگر برای دیدن مادرش به بیمارستانی در تهران رفت و سریع ماشینش را در پارکینگ بیمارستان پارک کرد. دقایقی بعد وقتی به ماشینش رسید متوجه شد که سارقان لپ تاپ، دوربین و تعدادی وسایل شخصی او را به سرقت برده اند.

اگرچه افراد مشهور و ورزشکاران مانند افراد عادی مورد سرقت قرار می گیرند، اما مهمترین سوال مردم عادی بدون پاسخ این است که چرا سارقان این قشر خاص به سرعت شناسایی و دستگیر می شوند و اموال مسروقه بیشتر فاش می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید