افزایش بهره وری در بخش کشاورزی با اصلاح توزیع یارانه ها


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840795

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح توزیع یارانه ها در حوزه ارز ترجیحی، بهره وری در بخش کشاورزی افزایش می یابد و ضایعات کشاورزی با بهره وری به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «با توجه به شرایط کنونی که باعث امنیت غذایی جهانی شده است، یکی از مولفه های مهم قدرت ملی، قدرت غذایی است.

وی افزود: امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست، بلکه در برخی موارد اهمیت بیشتری دارد، مانند جنگ با داعش و مسائل ترکیه و روسیه که نشان داده است قدرت امنیت غذایی بیش از نظامی است. “

ساداتی نژاد ادامه داد: در حال حاضر همه به دنبال ذخیره سازی و تامین مواد غذایی برای آیندگان هستند و موضوع امنیت غذایی در دنیا چالش و دغدغه دولت هاست، بنابراین موضوع غذا موضوع حساسی است که می توان آن را تشخیص داد. در کشاورزی، که تامین مواد غذایی نیازمند تحول اساسی در کشاورزی کشور هستیم.

وی گفت: طبق آمار، کشاورزی از صنعت جلوتر است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید در حوزه کشاورزی کار بزرگی انجام دهیم، ادامه داد: خوشبختانه سند بهره وری داریم که سال گذشته در دولت تصویب شد و اصلی ترین عوامل بازدارنده و اقدامات ما است. باید بگیریم واضح هستند.”

وی افزود: امروز باید به سمت بهره وری مواد غذایی برویم زیرا نیاز به بهره وری در کشور امری اجتناب ناپذیر است و صرفاً یک وظیفه سازمانی نیست و ما در ایران چاره ای جز بهره وری نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی طبق دستور مقام معظم رهبری در اوایل سال 1401 اولین نهادی بود که در بند 19 آیین نامه ایجاد اشتغال در کشاورزی را تصویب کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به ایرادات وارده به توزیع 4200 جلد محصولات کشاورزی گفت: با اصلاح توزیع یارانه ها در حوزه ارز ترجیحی قطعا بهره وری کشاورزی افزایش می یابد و کشاورز انگیزه بیشتری برای کاشت دارد. ما انتظار داریم مردم از حمایت از بخش مواد غذایی بهره مند شوند و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را به هم نزدیکتر کنند، زیرا این همکاری برای تولید ضروری است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک درصد برداشت ما در ایران به صورت قراردادی تولید می شود که 40 درصد در سطح جهان است، افزود: امسال دو میلیون هکتار گندم به صورت قراردادی کشت می کنیم که قطعاً گندم را افزایش خواهیم داد. تولید و کشور است.» به خودکفایی می انجامد و نتیجه آن بهبود وضعیت مالی کشاورزان خواهد بود.

انتهای پیام/

وی در پایان گفت: ضایعات کشاورزی با بهره وری در این حوزه به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تولید ثروت را به چالش می کشد که با تلاش نخبگان کشور، دانشگاه ها و موسسات تحقیقات کشاورزی آغاز و محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید