افزایش بیش از 50 درصدی افراد گرسنه در جهان


ساعت: 15:53
تاریخ ارسال: 1301/10/09
کد خبر: 1920818

تعداد مبتلایان به گرسنگی شدید در جهان با افزایش 57 درصدی به 25 میلیون و 300 هزار نفر رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، افزایش بیش از 50 درصدی تعداد گرسنگان در جهان، این تحلیل نشان می دهد که تعداد افرادی که با گرسنگی شدید در جهان دست و پنجه نرم می کنند. در سه سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

تحقیقات صندوق بین المللی Save the Children که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد که تعداد افرادی که از گرسنگی شدید رنج می برند در سه سال گذشته تقریباً 57 درصد افزایش یافته و به 25 میلیون و 300 هزار نفر رسیده است.

این سازمان در وب سایت خود اعلام کرد: تعداد افرادی که با گرسنگی شدید مواجه هستند، از 16 میلیون و صد هزار نفر از سال 2019 در هشت کشور آسیب دیده، در بحبوحه یک بحران بی سابقه جهانی گرسنگی با افزایش شرایط گرسنگی، تقریباً افزایش یافته است. 57 درصد افزایش یافت و به 25 میلیون و دویست هزار نفر رسید.

به گفته این سازمان افغانستان، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو، هائیتی، سومالی، سودان جنوبی، سودان و یمن کشورهایی هستند که بیشترین تعداد افراد با سطوح حاد و فاجعه بار سوء تغذیه را دارند.

سازمان بین المللی Save the Children اعلام کرده است که افغانستان بیشترین آسیب را از گرسنگی شدید دیده است و تعداد افرادی که با گرسنگی شدید روبرو هستند از دو میلیون و پانصد هزار نفر در سال 2019 به شش میلیون و ششصد هزار نفر در سال 2022 افزایش یافته است.

این سازمان افزود که گزارش هایی از متوسل شدن کارگران مهدکودک به اقدامات ناامیدکننده در سال جاری گزارش شده است. سازوکاری که حتی برخی را مجبور به فروش فرزندان خود کرد.

نورا حسنین، رئیس Save the Children در افغانستان در این بیانیه گفت: ما متوجه شدیم که کودکان در افغانستان آنقدر گرسنه هستند که نمی توانند آنچه را که در مکتب آموخته اند به خاطر بیاورند. در نتیجه سوءتغذیه، آنها نیز بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های تهدید کننده زندگی مانند وبا هستند. ما همچنین شاهد افزایش نگران کننده در مکانیسم های مقابله ای مضر مانند ازدواج کودکان و کار کودکان هستیم.

وی افزود: پاسخگویی به این نیاز فزاینده بدون مشارکت همه جانبه زنان در این پاسخ غیرممکن است و ما در شرایط تعلیق فعلی برنامه ها به شدت نگران این یافته ها هستیم.

یمن دومین کشوری است که بیشترین آسیب را از قحطی می بیند و تعداد افرادی که با سوء تغذیه حاد مواجه هستند از 3.6 میلیون نفر به 6 میلیون نفر رسیده است که در دو سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.

شانون اورکات، سخنگوی Save the Children در یمن در این بیانیه گفت: نزدیک به هشت سال درگیری و رکود شدید اقتصادی باعث قحطی و خطرات امنیتی در یمن شده است. کودکان با تهدید سه گانه گرسنگی، بمب و بیماری روبرو هستند. در 18 ماه گذشته، شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا به سوء تغذیه حاد بوده ایم. نیازهای کودکان در یمن هنوز بسیار بیشتر از سطح فعلی بودجه و حمایت است.

پس از یمن، جمهوری دموکراتیک کنگو با 4.1 میلیون نفر که با سطح شدید گرسنگی روبرو هستند در رتبه بعدی قرار دارد. در سودان و سودان جنوبی، حدود 2.3 میلیون نفر در آستانه گرسنگی هستند، در حالی که 1.3 میلیون نفر در سومالی و 652 هزار نفر در جمهوری آفریقای مرکزی با سطح شدید گرسنگی روبرو هستند.

این سازمان با استناد به برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که جهان اکنون با بدترین بحران گرسنگی در تاریخ مدرن مواجه است و حدود 60 میلیون کودک زیر پنج سال ممکن است تا پایان سال 2022 دچار سوءتغذیه حاد شوند.

بر اساس گزارش برنامه جهانی غذا، تعداد افرادی که در معرض خطر ناامنی غذایی حاد یا گرسنگی قرار دارند از 135 میلیون نفر در 53 کشور به 345 میلیون نفر در 82 کشور از زمان شروع همه گیری کووید-19 افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید